عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

«وجودك أساسي».. إليسا تدعم رامي جمال على طريقتها بعد إصابته بمرض البهاق

تحيا مصر

أثار الفنان رامي جمال مشاعر زملائه من الوسط الفني ومتابعيه على مواقع السوشيال ميديا، بعدما أعلنت عن إصابته بمرض البهاق وتغير لون جلده، وكتب رامي جمال كلمات مؤثرة على صفحاته الرسمية على مواقع التواصل الإجتماعي، قال خلالها:

«الحمد لله الذي أحبني فابتلاني وقدرني على الصبر، من فترة ظهرت بقع بيضاء في جسمي، وبالكشف عرفت إنه مرض البهاق، وجربت أنواع علاج كتير، ودكاترة كتير، ومفيش فايدة، رضيت وسلمت أمري لله عشان عرفت إن الزعل بيزوده، وكفاية شغلانتي وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل، وفعلًا بقى بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير»

وأكمل رامي جمال: اللي بقى يقوللي هتتعامل إزاي وأنت فنان، واللي يخاف يسلم عليا، واللي يسألني هو ده معدي، أنا بقالي سنة فعلًا لو عندي حفلة أو تصوير بتعب على ما أشوف طريقة أخفيه بيها، لدرجة خلت ناس تقولي شوف بيزنس تاني أعمله عشان الناس مش هتقبلك كدة، وفكرت في كلامهم بصراحة.

وأختتم رامي : «لاقيت إن عندي حلين يا فعلًا شكرًا لحد كدة على الشغلانة دي، رغم حبي ليها، وعدم معرفتي بغيرها، يا إما مش هداريه تاني وتقبلوني بيه وترحموا كل اللي ربنا ابتلاهم بيه من نظرة إن شكله غريب، والحمد لله على نعمة الأهل لأنهم الوحيدون اللي بيقبلوا الواحد زي ما هو».

ووجهت الفنانة إليسا دعما قويا منها للفنان رامي جمال وكتبت عبر حسابها الشخصي على مواقع التواصل الاجتماعي «تويتر»:

ممنوع تغيب وممنوع يكون البهاق عذر لغيابك، إنت بتقول ابتليت بالبهاق، بس مش سبب لتخاف وتغيب، في ناس ابتلت بالكذب والخيانة والسرقة وما هزت. وجودك أساسي ومتل ما إنت بتقول، أصل الحكاية مش حماية شكل حكاية روح.. أصل الحكاية مش حماية "شكل"... حكاية روح ❤@RamyGamal https://t.co/YhH3raZCxf— Elissa (@elissakh) ١١ نوفمبر ٢٠١٩


تابع موقع تحيا مصر علي