اشتكى سكان زهراء ضباط القوات المسلحة في مدينة نصر، من ضعف شبكة Vodafone فودافون سواء للمكالمات أوشبكة الإنترنت

تحيا مصر

رئيس التحرير
عمرو الديب
الإثنين 29 نوفمبر 2021 - 20:45

اتصالات

سكان زهراء مدينة نصر: شبكة Vodafone فودافون اتحولت من ضعيفة لمعدومة

08:06 م - الأحد 5 يناير 2020


اشتكى سكان زهراء ضباط القوات المسلحة في مدينة نصر، من ضعف شبكة Vodafone فودافون سواء للمكالمات أوشبكة الإنترنت، وقالت إحدى عملاء Vodafone فودافون في انتقادها، "هو ممكن نفهم إيه اللي حصل مؤخرًا حول شبكة فودافون بعدما كانت ضعيفة في الزهراء إلي معدومة.. تعبنا".



شكاوي شبكة فودافون

شكاوي شبكة Vodafone فودافون
وتعدد شكاوي سكان زهراء مدينة نصر من شبكة Vodafone فودافون عبر "جروب سكان زهراء ضباط القوات المسلحة مدينة نصر"، فتقول نانسى حسن : "والله فعلا المشكلة أن مابقاش حد عارف لا يستقبل ولا يتصل وبس عمال العداد يعد مكالمات من غير أي لازمة .. كل شوية اقفل واتصل ولا حد سامعني.. وبسمع بس أصوات غريبة زي الغربان والوحوش والصفير.. ده بيبقى فيلم رعب وليس اتصال.. احنا ساكنين في زهراء مدينة نصر المرحلة التانية.. يارب حد يتدخل ويحل المشكلة في كل الزهراء".


شكاوي شبكة Vodafone فودافون

وأضافت عميلة شركة فودافون الأخري، "لسه متصلة عاملة شكوى النهاردة قالى اطلب كود*888*0# وقالى خلى كمان أى حد من نفس المكان يطلب الكود بردو كدة بنقدم شكاوى وبيهتموا بتزويد المكان بالشبكة".


شكاوي شبكة Vodafone فودافون

وفي السياق ذاته، قالت سوزي زكريا، " أمال كل شوية يتصلوا علينا علشان نشترك والراوتر ببلاش ودعاية فاضية", فيما قالت آخري " فعلا بقت رهيبة أوي وكلمتهم قالولي اعملي ريفرش وعملت مية مرة مفيش فايدة".



اقرأ أيضًا.. فروع فودافون Vodafone على مستوى الجمهورية
ومن جانبه، قال ناصر على " المشكلة مش فى الزهراء بس.. المشكلة انعدام الضمير والسرقة والنهب من هذه الشركات التى لم تجد مسؤل يحاسبهم".

ويواصل موقع تحيا مصر متابعة كل مايخص شكاوي شبكة Vodafone فودافون من قبل عملاء الشركة الكرام، بالإضافة إلى آخر أخبار الشركة في عالم الاتصالات.

تابع موقع تحيا مصر علي