عاجل
الخميس 18 أبريل 2024 الموافق 09 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عميل بنك الإسكندرية : "مفيش اهتمام ولامصداقية.. طالع عينى مع خدمة العملاء"

تحيا مصر

اشتكى عميل بنك الإسكندرية من عدم وجود اهتمام لحل المشكلة التى تواجه حول تفعيل بطاقة الائتمان، بالإضافة إلى عدم الاهتمام بشكواه، محذرًا بنك الإسكندرية من سحب التعامل معه في حالة عدم وجود حل.

شكاوى بنك الإسكندرية
وقال عميل بنك الإسكندرية عبر صفحة البنك الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي"فيس بوك"، "أولًا انتم بنك غير محترم و ده بسبب عدم المصداقية، أنا الكارت بتاعى أتوقف علشان أنتم بتقولو إنى دخلت الرقم السرى غلط، عملت شكوى وابعتلى رقم الشكوى وعدى شوية وقت وبعدين ابعتلى رسالة بتقول أن الشكوى اتحلت".

وأضاف "رحت أجدد الرقم السرى فى الماكينة اتقالى أن لا يمكن تنفيذ طلبك الآن لأكثر من مرة.. اتصلت بموظف البنك المسئول عن شركتى لأنه كارت تابع لمكان عملى.. لم ولن يهتم وقال لى كلم خدمة العملاء اللى أصلا طالع عينى معاهم لأكثر من شهر ونص.. هل فى حد من البنك أو عملائه عنده أى اقتراح.. هل طبيعى إنى أقبض مرتب شهرين من الشباك وادفع ثمن خدمة غنى بسحب من الشباك وانا أصلا معايا كارت.. إذا لم تحل مشكلتى هيبقى قدامى طريقة غير محترمة".



ورد أحد موظفي بنك الإسكندرية على شكوى العميل بالاعتذار، قائلاً "نعتذر عن أى مشكلة بتواجهها، وبرجاء العلم انه تم التواصل مع حضرتك في رسالة خاصة للمساعدة".
تابع موقع تحيا مصر علي