عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد رمضان : "حملات انتقادي ممنهجة.. وأنا قدوة لأي طفل بأخلاقي وعلاقتي بأسرتى وحبى لوطني"

تحيا مصر

ظهر الفنان محمد رمضان مع وائل الإبراشي ليرد على منتقديه في الفترة الأخيرة بشأن مشكلة الطيار، وتعليقاتهم على صوره مع ممتلكاته، واصفين أياه باستفزاز منافسيه والجمهور، فيقول محمد رمضان "اللى صورى بتستفزه أكيد بيغير من صاحبه لو شافه جايب حاجة حلوة ومش عاوزه في جمهوري".

حلقة محمد رمضان مع وائل الإبراشي

وقال محمد رمضان برنامج "التاسعة" مع الإعلامي وائل الإبراشي على التليفزيون المصري، "حملات انتقادي ممنهجة.. وأنا قدوة لأي طفل بأخلاقي وعلاقتي بأسرتى وحبى لوطني".

محمد رمضان

وأشار محمد رمضان إلى حرصه على صلة الرحم، والتواصل التام مع عائلته، فضلاً عن إصراره على قضاء الخدمة العسكرية وعدم التهرب منها أو تأجيلها، قائلاً "الناس بتنقدنى وبتقول هبوظ الجيل يجوا يشوفوا محمد رمضان بيحب والدته وبيعاملها إزاي.. بيشارك في الحملات الخيرية إزاي.. صمم على تأديته جيشه لحبه لوطنه.. أنا قدوة".


مشكلة الطيار مع محمد رمضان
وعن مشكلة الطيار مع محمد رمضان الآكثر تداولاً هذه الأيام، قال الأخير: "الطيار عاوز 9 مليون ونصف بدون وجه حق وبيهددني بشعبيتى على السوشيال ميديا..أنا معايا حاجات توديه في داهية ومطلعتهاش هو اللى فهمنى أنه واصل لمه سمحلى أدخل الكابينه وقالى أنا الحكومة"، مضيفًا "يشوف إيه يرضيه لو يوافق أدفعله راتبه لحد ما القضي تنتهى والقضاء يقول كلمته أنا معنديش مشكلة عشان مكنش سبب في قطع عيشه".
تابع موقع تحيا مصر علي