عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تفاصيل خناقة ريهام سعيد وريم البارودي: "واحدة صاحبتك كلت في بيتك وتضربك في ضهرك ماهي جعانة.. اتعلموها بقى"

تحيا مصر

رغم صداقتهما.. نشبت مؤخرا خلافات بين الإعلامية ريهام سعيد والفنانة ريم البارودي تعود بداياتها إلى تصريحات الأولى عن مرضى السمنة ببرنامجها "صبايا الخير" قبل اعتزالها الإعلام. وتجددت بعد تعاقد ريم البارودي على تقديم برنامج في قناة "النهار".. حتى نشبت سُخرية من قبل جمهور الإثنين في الفترة الأخيرة، على مواقع التواصل الاجتماعي على جروباتهم الخاصة، مما دفع كل من ريهام سعيد وريم البارودي للرد على بعضهما بطريقة غير مباشرة.

ونشرت ريهام سعيد على حسابها الشخصي بموقع "انستجرام" فيديو قديم من برنامجها عن خائن العشرة وناكر الجميل مشيرة إلى البارودي، إذ قالت في الفيديو: "اكتشفت أن في ناس بتاكل معاك عيش وملح جوع مش أكتر، بتكلم جد، يقولك دا إحنا فعدنا وأكلنا مع بعض وكان في بينا عيش وملح، أيوه ماهو أكل العيش والملح دا عشان كان جعان، زي ما واحدة كانت متجوزة واحد وتقول أنا بعمله كله حاجه وفي الأخر يبعيها ماهو أكل عشان جوع، واحدة صاحبتك كلت في بيتك وتضربك في طهرك ماهي جعانة.. اتعلموها بقى".

وردت الفنانة ريم البارودي على ما نشرته "سعيد" وشاركت أيضا متابعيها بمقطع بفيديو من كواليس برنامجها "شارع النهار مع ريم البارودي" قائلة: "كل أخواتي وكل اللي بيحبوني بتمنى أنكم، متردوش على المرضى النفسيين، اللي بيحاربوا ريم البارودي عشان عملت برنامج في قناة النهار لأن إذا خاصم فجر والنبي ماتزعلوا وخلينا نرد دايما بشغلنا".



تابع موقع تحيا مصر علي