عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عميل بنك القاهرة عن مبادرة تأجيل أقساط القروض: "البنك بيقول مفيش تعليمات جت والخدمة الصوتية معندهومش رد "

تحيا مصر


اشتكى عميل بنك القاهرة عن مبادرة تأجيل أقساط القروض، وعدم علم البنك من موعد التطبيق الأمر الذي يعرضه لدفع فوائد زائدة، مشيرة إلى أن الخدمة الصوتية في بنك القاهرة ليست عندها ردود.

قال محمد عبد الرحمن عبر صفحة بنك القاهرة الرسمية "يا افندم، انا قدمت الطلب الخاص بعدم الاستفادة من التاجيل بالفعل من اكتر من اسبوع، وجه ميعاد استحقاق القرض وماتمش الخصم، وبعد التواصل معاكم افادتم بكده ولما سألت عن السبب الرد كان، مش عارفين الخصم هيتم امتى، ولسه مفيش تعليمات جت.. يعني قدمت طلب بناء على كلامكم واودعت قيمة القرض قبل تاريخ الاستحقاق والفلوس ما اتخصمتش والسبب مجهول منكم انتم.. ازاي وليه.. وامتى الخصم يتم، ولا الاقي نفسي استفادت من مبادرة زفت اتفرضت عليكم وماعندكومش فكرة ازاي بتتطبق، والاقي فوايد عليا، ولو مش هستفيد منها. لاني قدمت طلب بكده، يبقى الخصم ما اتنفذش ليه وهيتنفذ امتى، وبزعجكم هنا لان الخدمة الصوتية ماعندهمش رد. بكرر تاني الخدمة الصوتية معندهومش رد
اقرأ أيضًا.. عملاء بنك القاهرة يشكون: "الحكومة تقرر تأجيل أقساط القروض 6 شهور.. والبنك يقول 3 شهور فقط"


بنك القاهرة
واعتذر أحد موظفي بنك القاهرة على الصفحة الرسمية للبنك، قائلاً " بنعتذر لحضرتك عن أى تأخير في الرد وذلك بسبب ان جميع موظفى خدمة العملاء بيقوموا بالرد على استفسارات عملاء اخرين وبنشكرك على تفهم الأمر وتعاونك معنا، وبالنسبة للطلب يتم تنفيذه فى خلال 5 أيام عمل.

تابع موقع تحيا مصر علي