عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عميل بنك القاهرة يصرخ: "خسرت 20 ألف بسببكم"

تحيا مصر

اشتكى عميل بنك القاهرة من خسارته 20 ألف جنيه بسبب المصرف، من خلال تعرضه لتجربة سيئة عقب تعامل 9 شهور مع بنك القاهرة جعلته يرغب تغيير البنك.

شكاوي بنك القاهرة
وقال أحد عملاء بنك القاهرة على صفحة البنك الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، "أسوا بنك اتعاملت معاه، أسوأ فرع، فرع المنتزه، للأسف تجربه تعامل من 9 أشهر فقط و بسبب الخداع خسرت معاهم اكتر من 20000".
وأضاف "اشتريت شهادات من 9شهور على أساس أنها ذات عائد ثابت ربع سنوي، والفائدة كانت بتضاف على حسابي و بسحب منها من ماكينه الATM حسيت ان الحساب في حاجه غير طبيعية".

اقرأ أيضًا.. عميلة بنك القاهرة : بعد 25 سنة هنغير المصرف.. لهذا السبب
وتابع "سحبت كل المتاح من الحساب من ثلاث أشهر وتركت مبلغ بسيط والأسبوع حاولت أشوف في كام في الحساب لقيت مبلغ أقل من المفروض وجوده بـ 4000 جنيه روحت الفرع اكتشفت أنهم عاملين الشهادات بفائدة متغيرة وليست ثابتة، مما يعنى تغيير اتفقنا عليه، مفيش حد بيقرأ كل الأوراق وقت التوقيع و بيترك العملية فقط في ثقته بالموظف وخصوصا أنه مدير مبيعات الفرع، طلعت في الآخرأنا غلطان.ز بس ده كل الموضوع كسرت الشهادات وتحملت الخسارة وحولت المبلغ الباقي على البنك الأهلي، لان فعلا أنا غلطان اني اتعاملت معاهم.. وعلى فكرة اتضح أن نا مش لوحدي فى الموضوع، فى عملاء تانيين".



ورد بنك القاهرة على شكوى العميل، "بنعتذر لحضرتك عن عدم الحصول على مستوى الخدمه المطلوب ونؤكد لحضرتك بأننا حريصين على تقديم أفضل خدمة للعملاء برجاء أرسال رسالة برقم الهاتف وتوضيح تفاصيل المشكله التى واجهة حضرتك للمساعدة فيها".
تابع موقع تحيا مصر علي