a

قال حسام الخولي نائب رئيس حزب مستقبل وطن، إن هُناك أسس وخطوات على المُرشح أن يخطوها حتى يحظى بشعبية تساعده في

تحيا مصر

رئيس التحرير
عمرو الديب
الأحد 22 مايو 2022 - 09:40

أخبار البرلمان

نائب رئيس حزب مستقبل وطن للمرشحين: شعبيتك هتوفرلك أموال حملتك الانتخابية

03:55 م - السبت 27 يونيو 2020


قال حسام الخولي نائب رئيس حزب مستقبل وطن، إن هُناك أسس وخطوات على المُرشح أن يخطوها حتى يحظى بشعبية تساعده في عدة أمور منها قدرته المالية على الترشح. قائلا: الانتخابات القادمة كيف تقيم نفسك؟ ببساطه وبدون زعل علشان تفكر ترشح نفسك ، هناك خطوات، أولا ليس هناك فرق بين مجلس نواب ومحليات كل منهما يقوم علي المراقبه والأفكار التي تقدم لخدمة المجتمع الفارق هو هل ستخدم بلدك في نطاق مدينتك أو مركزك، أو تخدم بلدك في الإطار العام في الجمهورية.

وتابع نائب رئيس حزب مستقبل وطن: " أما مجلس الشيوخ فيختلف قليلا لأنه يحتاج إلي خبرات فقط في مجالات مختلفه... نرجع لأصل الموضوع، القدرة المالية لوحدها متنجحش بس بتساعد بنسبه كبيره مش في مصر، في العالم كله حتي أمريكا وأوروبا لو مش حتعرف توفر القدرة المالية متفكرش، طب لو مفيش قدرة مالية، يبقي عندك شعبية كبيرة وحب ناس هيوفرلك القدرة المالية،يعني هيتبرعولك لآنهم عاوزينك". 

اقرأ أيضا: حسام الخولي: نؤيد القائمة المغلقة ونسعى وراء المركز الأول في الانتخابات

وأضاف "الخولي" من خلال منشور له على صفحته الرسمية على موقع "فيس بوك": اسأل الي بيقولك اترشح انت حتساهم معايا بإيه، علشان أنجح لو لقيت مجموعه كبيره بتقول حساهم معاك ماديا ، أعرف أنك مطلوب ولو لقيت الي حوليك بيشجعوك علي النزول بس مش حيدعموك ماليا، راجع تفكيرك، لأن وقت الجد مش هتلاقي الدعم المطلوب.


واختتم "الخولي" حديثه قائلا: طبعا بيختلف التمويل المطلوب في المحليات عن مجلس النواب، طبعا لازم تبقي دارس ديرتك كويس وعامل دراسه علي منافسيك المحترمين ، وفي النهايه خدمه بلدك وآهلك مش بالانتخابات، فقط ، السمعه الطيبه والي بتفضل هو حب وخدمت الناس ، من غير آنتخابات ولا عضويه.

تابع موقع تحيا مصر علي