عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مي حلمي تنهار: هيحجزوا على بيتنا.. ومحمد رشاد مهدد بالسجن أو دفع 5 مليون جنيه

أزمة مي حلمي ومحمد
أزمة مي حلمي ومحمد رشاد

انهارت المذيعة مي حلمي زوجة الفنان محمد رشاد ونشرت مقطع فيديو تدعم زوجها محمد رشاد مؤكدة وقوفها معه في الأزمة التي أوشكت أن تهدد مستقبلهما، وذلك بعد وقوع مشاكل مع منتج أعمال محمد رشاد تطورت حد الأزمة وتهديدهما بالحبس أو دفع مبلغ 5 ملايين جنيها.

أزمة مي حلمي ومحمد رشاد
نشرت مي حلمي فيديو على صفحتها الشخصية بموقع الصور والفيديوهات "انستجرام"، تطلب من جمهورها ومتابعيها ومُحبي زوجها الفنان محمد رشاد بدعمهما، متحدثة عن تفاصيل الأزمة التي لاحقت الثناني المثير للجدل على السوشيال ميديا.

وكتبت مي حلمي على الفيديو الذي ظهرت خلاله باكية: تخيلي تصحي من النوم تلاقى حد بيكلمك يقولك انا جاي احجز على البيت واثاث بيتك، بدعم جوزي، كفايه وقف حال فينا طول 4 سنين انا كمان تضررت فيهم بسبب علاقات شخص يرغب في أذية محمد رشاد.

وأضافت مي حلمي باكية على زوجها محمد رشاد: دون سابق انذاز تلاقي حد عاوز يحجز علي بيتك ويدمر اسمك وحياتك هتعملو ايه عملك ايه عشان الكره ده سيبنا في حالنا وابعد عن شغلنا ومش هسيب حقنا".

مي حلمي ومحمد رشاد مهددين بالحبس أو دفع 5 مليون جنيه

قالت مي حلمي وهي منهارة في الفيديو الذي نشرته إن هناك أشخاص مؤذية تهددهم بالطرد والحجز على ممتلكاتهم دون أي سابق إنذار، موضحة أن زوجها محمد رشاد بدأ حياته في الغناء وهو عمره 30 سنة أي أنه لم يقدر على دفع مبلغ بهذا الحجم، مؤكدة محاولاتهم في اللجوء إلى أشخاص "للوساطة" لتقسيط المبلغ لكن منتج محمد رشاد أصر على التهديد وإجراءات الحبس.

وأضافت مي حلمي: " الشخص ده مقدرش يروح بيت زوجي وجاء لبيتي أنا للفيلا دي حرام عليك .. الموضوع ده بقاله 4 سنين.. كفاية بقي وقف حال، كل ده بسبب علاقاتك بسبب اصحابك بتكلم ده وتصاحب ده وتقوله متشغلش مي حلمي، عاوز البيت ادخل تعالي خد اللي إنت عاوزة بس سيبنا في حالنا هو مقالكش مش هدفع"

مي حلمي تنهار بسبب محمد رشاد

وقبل نشر مقطع الفيديو.. نشرت مي حلمي صورة لها من حفل زفافها هي ومحمد رشاد وعلقت عليها قائلة: "في ضهرك وجنبك والي يضرك يضرني والي يفرحك يفرحني معاك لاخر يوم في عمري علي الحلوه والمره واقفه معاك".

اقرأ أيضا: بعد دهش مصريين أمس .. مباحث الكويت تحقق في واقعة طعن مواطن مصري اليوم

وتابعت مي حلمي: نجحت معاك وكبرت معاك وضحكت وحزنت معاك عمري ما اسيبك ولا اضيع حب عمري ولا سنين نجاحنا معاك بقيت بتاعت الراديو وحسناء الرياضه لفينا العالم وقولنا بكرا يا دنيا نلف الدنيا ولفناها ونجحنا انت سنيني الحلوه علي الحلوه والمره معاك. 


تابع موقع تحيا مصر علي