انقذوا نور كلش غريق بلطيم دشن رواد موقع التدوينات القصيرة "تويتر" هاشتاج لإنقاذ الطالب نور الذي اختفى في عرض ا

تحيا مصر

رئيس التحرير
عمرو الديب
الخميس 9 ديسمبر 2021 - 12:49

أخبار مصر

هاشتاج انقذوا نور كلش غريق بلطيم يتصدر "تويتر" بعد مرور 4 أيام على الواقعة

03:33 م - الإثنين 13 يوليو 2020
نور غريق بلطيم


انقذوا نور كلش غريق بلطيم دشن رواد موقع التدوينات القصيرة "تويتر" هاشتاج لإنقاذ الطالب نور الذي اختفى في عرض البحر منذ 4 أيام وحتى الأن، الأمر الذي كان بمثابة الصاعقة الكبرى لدى أهله وأصدقائه.

"لسه نور فالبحر وكمان الغواصين طالعين وبيقولوا مفيش امل غير الدعاء..الله يباركلكوا شدوا حيلكوا يمكن اي حد مسؤول يقدر يساعدنا ويجيب ناس كويسه تقدر تطلعه..كثفوا الدعاء لعل الله يرجعه لنا ويبرد قلبنا الي انفطر" كلمات كتبتها إحدى أصدقاء الغريق نور.

تداول النشطاء صورة لوالده غريق بلطيم التي انهارت لغرق نجلها وعدم إمكانية العثور عليه، ليتملك اليأس منها وتقع على الرمال باكية على ضياع قطعة من قلبها.

دون إحدى الرواد على صورة والدة نور كلش، قائلًا: "المنظر ده يرضي مين بس ياريت الناس متتجردش من الانسانيه للدرجة دي وتتحرك عشان تطفي نار امه المحروقه علي ابنها.. ربنا يصبرك على فراقه".

وعلق أحد من زملاء الغريق قائلًا: "زميلنا نور غرقان في المصيف عندنا بقاله ٤ ايام ولسه جثته مطلعتش وأهله قاعدين ع البحر من ساعتها لا بياكلوا ولا بيشربوا ومامته هتموت عليه..مفيش امكانيات متوفره عندنا عشان يطلعوا جثته ياريت حد يتدخل من الدولة وادعوله كتير يا جماعة ربنا يخرجه ويرحمه".

اقرأ أيضًا..أهالي غريق بلطيم يستنجدون بالدولة للحصول على جثة نجلهم

وكان قد اختفى الطالب نور سعد إبراهيم في عرض البحار منذ 4 أيام لتظل عمليات البحث مستمر ولكن دون جدوى، الأمر الذي كان من شأنه إشتعال مواقع التواصل الاجتماعي مطالبين الدولة بالتحرك للعثور على جثة غريق بلطيم.

تابع موقع تحيا مصر علي