عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

(في بيتنا روبوت وواداي الجن) ملك أحمد زاهر تشيد بشقيقتها ليلى: فخورة وبتباهى بيكي

ملك وليلى أحمد زاهر-أرشيفية
ملك وليلى أحمد زاهر-أرشيفية

بكلمات مليئة بالدفء والمودة، وجهت الفنانة الشابة ملك أحمد زاهر رسالة لشقيقتها ليلى، تشيد بأدائها في أعمالها الأخيرة، سواء بمسلسل في "بيتنا روبوت"، و"وادي الجن"، والتي كانت تصورهم في وقت واحد، دون أن يشعر المشاهد بأي تشابه في الشخصيات.

إقرأ أيضًا: سر الظهور الغامض لنسرين طافش بالحجاب

ونشرت ملك، صورة تجمعها بشقيقتها عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، وعلقت عليها:" الكلمات لا تستطيع أن تخبرك كيف يكون فخري بك، وانجازاتك الكبيرة". وتابعت عن ذكرياتها معها في تلك الفترة مشيرة لاجتهادها وتعبها المستمر لتصل بالشخصية لأفضل شئ، وقالت:"كنت معاكي لحظة بلحظة، وأنتي بتشتغلي وتتعبي على نفسك و بتصوري مسلسلين في نفس الوقت.. والاتنين ميقلوش عن بعض في التعب و المجهود".

شقيقة ليلى أحمد زاهر تهنئها بنجاح أعمالها الفنية

 

وأضافت:" كنت شايفة بعيني قد ايه بتتعبي ومش بتنامي و بتجتهدي، و بتعملي كل اللي تقدري عليه، عشان تطلعي كل واحد فيهم احسن حاجة.. وفعلا تعبك مرحش عالفاضي يا لولو ". وأشادت ملك بدور ليلى في المسلسلين المعروضين مؤخرًا، وقالت:"عملتي احلي مسلسل في الدنيا ..في بيتنا روبوت.. اللي مكنش في الذ ولا احلى منه فالدنيا.. وشفناكي وانتي سارة اللي مشاريعها فاشلة و تافه و ملهاش في حاجة غير السوشيال ميديا تقريبًا وخليتينا نصدق كل تفصيلة و نضحك على كل أفيه وحقيقي كان احلى مسلسل فالدنيا عملتيه وطلع حلو اوي".

ملك أحمد زاهر تشكر نجوم مسلسل في بيتنا روبوت

وشددت على دور الفنان والمخرج هشام جمال والفنانة شيماء سيف، والفنان عمرو وهبة، في مساعدة ليلى في مسلسل في بيتنا روبوت:" كمان معاكي هشام و شوشو و عمرو اللي فضلوا دايما في ضهرك".

رأي ملك أحمد زاهر في دور ليلى بمسلسل وادي الجن

وعن مسلسل في وادي الجن قالت:"كمان عملتيلنا اكتر مسلسل مشوق فالدنيا (وادي الجن) و شفناكي و انتي (ليال) الذكية الشاطرة اللي قادرة تحل كل المشاكل بذكاء و دايما مركزة".

 

 

ملك أحمد زاهر لشقيقتها ليلى:هفضل دايما اتباهى بيكي و اقول اختي ممثلة شاطرة قوي واسترسلت:" ولا مرة حسيت إن في شبه بين سارة و ليال حقيقي بنتين مختلفين تماما مع انك كنتي بتصوري الاثنين سوا ودي شطارتك انتي و مجهودك و تعبك  بجد، من كل قلبي فخورة بيكي و بحبك و هفضل دايما اتباهى بيكي و اقول اختي ممثلة شاطرة قوي". ووجهت رسالة للجمهور قائلة:"اللي متفرجش علي في بيتنا روبوت او وادي الجن فايتو كتير".

تابع موقع تحيا مصر علي