عاجل
الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حبس المتهم بالتحرش اللفظي بالفنانة كارولين عزمى

تحيا مصر

أمرت نيابة النزهة، بحبس السائق المتهم بالتحرش اللفظي بالفنانة كارولين عزمى، 24 ساعة لحين ورود تحريات المباحث الجنائية حول الواقعة.

تحيا مصر

وكشفت التحقيقات، عن تعرض الفنانة كارولين عزمي، لواقعة تحرش لفظى أثناء قيادتها سيارتها في دائرة قسم النزهه، من قبل رجل كان يقود سيارته بجوارها، عن أن المتهم وجه لها ألفاظا نابية وشتائم وسبابا وعبارات خادشة للحياء دون أن تفعل له شيئا، وأن المتهم لاحقها وقام بمحاولات التضييق عليها بسيارته على الطريق، كادت أن تؤدى إلى وقوع حادث تصادم.

حبس المتهم بالتحرش اللفظي بـالفنانة كارولين عزمى 

وكانت نشرت  عزمي، فيديو عبر حسابها الشخصي  «انستجرام»، توثق خلاله تعرضها للتحرش أثناء قيادة السيارة، وعلقت قائلة: «أنا اللي يعرفني أو متابعني عارف اني شخص مالوش في المشاكل ولا عمري شاركت مشكلة تخصني على سوشيال ميديا... باختصار النهاردة كنت في عربيتي وجنبي عربية فيها واحد كسر عليا كل اللي عملتوا انا بصتله وبصيت قدامي ف لقيته بيكرر نفس الحركة تانى باستظراف روحت طلعت الموبايل وعملت نفسي بصور عشان اخوفه واخليه يبطل يضايقنى اتفاجأت وهو بيقولى بتصوريني يا بنت "لفظ خارج"... ساعتها اتخضيت وبدأت اصور بجد وانتو هتشوفو في الفيديو الحركات اللي بي أيده والشتايم…. وبدأ يقولى تعالى ورايا والحقيقة انى مش عارفه اروح واره فين او كان عايز يعمل ايه ولانى اتوترت وخوفت ساعتها مقدرش اصور ١٪ من اللى عمله الشخص دا».

وأضافت « انا اتشمت واتهنت واتشتمت بأهلى بأقذر الشتايم انهارده من حد معرفوش ولا عملتله حاجة ولا فتحت بوقى لمجرد انه شخص مريض.. اكيد الشخص دا أذى بنات كتير لانه تقريبا متعود على الحركات دى ومتعود يخوفهم ومش همه حتى انه يتصور و يتفضح.. انا عايزه حقى يرجعلى».

ونجحت الأجهزة الأمنية في القبض علي السائق المتهم، وأمرت بحبسه 24 ساعة لحين ورود تحريات المباحث الجنائية حول الواقعة.

تابع موقع تحيا مصر علي