عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الأربعاء المقبل.. إليسا ووائل كفوري يحييان حفل في جدة

تحيا مصر

تستعد المطربة اللبنانية إليسا بالتعاون من الفنان وائل كفوري لإحياء حفل غنائي جديد بمدينة جدة وذلك في يوم الأربعاء المقبل الموافق 18 من شهر مايو.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير حفل إليسا ووائل كافوري

ويأتي حفل إليسا ووئل كفوري ضمن برنامج حفلات هيئة الترفيه بجدة خلال فترة عيد الفطر الممتدة إلى بداية الشهرالمقبل، ومن المقرر أن يقدمان ديوتهات متألقة سويا بأغنياتهم المختلفة.

من ناحية أخرى أعربت المطربة إليسا عن سعادتها البالغة بتحقيق أغنية “من أول دقيقة” حوالي 25 مليوم مشاهدة بعد طرها بأسبوع احد، وكانت ديو غنائي مع سعد المجرد.

كلمات أغنية من أول دقيقة

وجاءت كلمات أغنية من أول دقيقة على النحو الأتي: بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو أسمع اسمي بشفايفك بقولك كرّريه وعمري ما هقدر أوصفلك بحبك قد ايه إرسمني في ليلك نجمة ضيها يلمع في العين إكتبني في عمرك كلمة يحكوها الناس بعدين أنا نفسي أعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرينـ لو تطلبي مني عينيا لو تطلبي عمري كمان هديكي سنيني الجاية وهكون راضي وفرحان انتي اللي وجودك جنبي حسسني إن أنا إنسان ده من أول دقيقة لحبك قلبي مال عرفت بميت طريقة تغير حال بحال بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال، أنا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس أحلامي قلبي في قربك متطمن خليك دايما قدامي أنا قبل ما ينطق كلمة بتكمل ليا كلامي، ده وجودك بيكملني خليتي حياتي حياة إحساسي بحبك خدني وانا هفضل ماشي وراه حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانية أعيش براهـ فيه واحدة تملّي في ظهرك وفضعفك هتقويك تؤمرها حبيبي وأمرك هتقول شبيك لبيك جنبك ولآخر عمرك هتعيش علشان ترضيك، ده من أول دقيقة لحبك قلبي مال عرفت بميت طريقة تغير حال بحال بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال”.

أغنية من أول دقيقة

وتعد أغنية من ألحان الفنان رامي جمال، وكلمات أمير طعيمة، والمقرر طرحعا عبر موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وتسبب الأغنية في اتهامات للفنانة بأنها أصبحت من نجمات التي تؤيد التطبيع والاغتصاب والعنف

تابع موقع تحيا مصر علي