عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ليلي علوي في ذكرى نور الشريف: "اسمه لوحده راحة و بهجة"

تحيا مصر

نشرت الفنانة ليلي علوي صور تجمع بعض أعمالها هى ونور الشريف على انستجرام في ذكرى رحيله قائلة : عاش عمره كله ليه نصيب من اسمه كان فعلاً نور داعية الله له بالرحمة والمغفرة .

كان الفنان القدير نور الشريف له الدور الأعظم في اكتشاف موهبة الفنانة ليلي علوي فساعدها أن تشارك في بطولة مسرحيات عديدة هما مسرحية 'الجميلة والوحشين/ ومسرحية البرنسيسة' .

اقرأ أيضا: الذكري الخامسة لوفاة نور الشريف .. تسجيل نادر يوضح علاقة عادل إمام ببداية دخوله السينما (فيديو)

شاركت الفنانة ليلي علوي مع الفنان القدير نور الشريف الكثير من الأعمال الفنية العظيمة مثل فيلم 'كل هذا الحب' للمخرج العظيم حسين كمال / ليلة البيبي دول /شوارع من نار /كلمة السر'. 


View this post on Instagram

نور .. إسمه لوحده راحة وبهجة وطمأنينة. عاش عمره كله ليه من اسمه نصيب كان فعلا نور في حياة كل اللي حواليه. الفن والتاريخ اللي سابه لسه لحد النهاردة ساكن قلوب وأرواح محبيه. كان قريب وصاحب وحبيب لكل الناس مش بس عيلته وأصحابه ومعارفه.. تاريخ طويل من الفن والإخلاص للفن رسمهم نور الشريف بروحه وبجهد ما خفش ولا اختفى لحظة لحد ما ربنا أمر باسترداد وديعته. دعواتنا للفنان الكبير والإنسان العظيم نور الشريف في ذكراه بالرحمة والمغفرة. #نور_الشريف #ليلى_علوي #LailaEloui #المصير #عصر_الذئاب #شوارع_من_نار #كل_هذا_الحب

A post shared by LailaElouiOfficial (@lailaelouiofficial) on

تابع موقع تحيا مصر علي