عاجل
الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عميلة اورنج orange  تشكو: "الشركة بقالها كام سنة بتسرق مني"

تحيا مصر

اشتكت عميلة اورنج orange من سوء الخدمات المقدمة، مشيرة إلى تعرضها للسرقة  من خدمات اورنج المختلفة على الرغم أنها عميلة للشركة من سنوات عادية، وينشر تحيا مصر الشكوى.

 عملاء اورنج  orange

نشرت إحدى عملاء اورنج في منشور على موقع "فيسبوك"،: "أنا بقالي سنين عميلة مخلصة لـ Orange (موبينيل) من ساعة ما كان عندي موبايل (2005)".


وأضافت: "لكن كنت شكه بقالي كام سنة أن Orange كانت بتسرق مني أيانا سواء كانت مبالغ فواتير غير مفسرة أو إضافة رسوم وهمية موافقتش عليها، أو الإنترنت يتم استهلاكها بشكل أسرع من المعتاد (عارفة ان كل حاجة بجودة اعلي دلوقتي و بتاخد انترنت اكتر). بدفع أكثر من ضعف فواتيري بدون مبالغة.. و تأكدت مؤخرًا انهم بيستعبطوا ولكن معنديش الطاقة أو الوقت للشكوى وهم معتمدين على كده أصلا".

خدمات اورنج

واستكملت: "بس الموقف البسيط اللي حصل  النهاردة جاب اخري معاهم، عادةً مبشوفش الإنترنت الباقي لي على الـ app ، و لما بتيجي رسالة أني استهلكت النت بعمل إضافة نت و خلاص.. امبارح شوفت علي حظهم الاسود وكان عندي 6.5 جيجا ".

وعلقت: "صحيت لقيت 5 رسائل كلها من 1:17 حتى 1:33 صباحًا (و انا نايمه) بتقول إنني استهلكت 80٪ ، ثم استهلكت 95٪ و 3 رسائل تقول إنني استخدمت النت كله".

واختتمت: "كلمت اورنج، و قلت للراجل أني عاوزة اعمل شكوي . حطني علىالانتظار لمدة 3 دقائق و رجع يقولي "باين عندي انك استخدمتي كل النت"!".

تابع موقع تحيا مصر علي