عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد فهمي عن مستر إكس: حقق أعلى إيرادات في موسم الصيف وأتمنى أكون عند حسن ظنكم دايما

مستر إكس
مستر إكس

أعرب الفنان أحمد فهمي عن سعادته بـ نجاح فيلمه الجديد مستر إكس وردود الفعل الإيجابية عليه، موجها الشكل لكل صناعه الذيين ساهموا في نجاح هذا العمل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أحمد فهمي عن فيلم مستر إكس 

أحمد فهمي يتحدث عن نجاحات فيلم مستر إكس

وكتب أحمد فهمي عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، مرفقا اشادات الجمهور بـ فيلم مستر إكس: الحمد لله علي ردود الفعل علي فيلم مستر اكس في مصر والوطن العربي وتحقيق اعلي ايرادات في موسم الصيف حابب اشكر كل الي ساهم في خروج الفيلم بالشكل الي عجبكم سواء كان امام الكاميرا او خلف الكاميرا والجهة المنتجة شركة السبكي واتمني دايماً اكون عند حسن الظن واقدم اعمال قادمة تعجبكم بالشكل دا.

تفاصيل فيلم مستر إكس

ويعد فيلم مستر إكس تدور أحداثه حول إكس الذي تتسبب عقدة نفسية قديمة لديه في إنشاء منظمة سرية، يسعى من خلالها بدفع الرجال لطلاق زوجاتهم، ولكن تنشأ قصة حب بينه وبين محامية تضعها الظروف في طريقه، فيحاول جاهدا إبعادها عن كل المخاطر.

ويشارك في بطولة الفيلم عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: أحمد فهمي، هنا الزاهد، محمد أسامة الشهير بـ أوس أوس، بيومي فؤاد، صبري فواز، محمد أنور، عمرو يوسف، مصطفى خاطر، ومن من تأليف أحمد عبد الوهاب وأمجد الشرقاوي، وتحت قيادة المخرج أحمد عبد الوهاب.

تصريحات أبطال مستر إكس عن العمل

يذكر، أنه اعرب عدد كبير من أبطال فيلم مستر إكس عن حماسهم لهذا العمل حيث قالت الفنانة هنا الزاهد خلال لقائها بـ موقع تحيا مصر: هي تجربة مختلفة جدًا.. ودا أول تعاون ليا مع أحمد في السينما، ويارب يعجب الناس، وفيه ضيوف شرف كتير أوي، والناس هتتفاجئ بناس تانية كتير جوا الفيلم، فيه اتنين ما بانوش، والحمد لله اختياراتي كويسة مش مدمرة حياتي، والأغنية حلوة أوي، وكلهم فكروا فيها مش حد معين، وعايزة أقول لأحمد سعد مبروك.

أما عن أحمد فهمي فقال: : الفيلم كواليس تصويره كانت صعبة جدا ولكن أنا وأنور وأوس أوس صحابي اللي بخرج وبقعد معاهم كل يوم فكان حاجة لطيفة إني اروح معاهم لوكيشن التصوير، حتى لو المشاهد صعبة واليوم صعب، وأحمد السبكي بعتبره أبويا الروحي، واشتغلت مع أحمد عبد الوهاب في ريح المدام وكان في بعض الحلقات أحمد بيشتغل فيها وكان أول تعاون بيني وبينه، وهو راجل عنده طموح وانه يقدم فيلم كوميدي بشكل مختلف وهو نجح في ده.

تابع موقع تحيا مصر علي