عاجل
الأربعاء 29 مايو 2024 الموافق 21 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

علاء مرسي: لو رجع بيا الزمن مش هقبل اشتغل في فيلم مرعي البريمو

علاء مرسي
علاء مرسي

تحدث الفنان علاء مرسي عن تجربته في فيلم مرعي البريمو مع النجم محمد هنيدي، ورأيه في الهجوم اللاذع الذي تعرض له العمل في الفترة الأخيرة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات علاء مرسي عن مرعي البريمو

تصريحات علاء مرسي عن مرعي البريمو

وقال علاء مرسي خلال لقاء له بقناة رؤيا مصر: مرعي البريمو فيلم لطيف خفيف مش عايزين نديله أزيد من كدا ومش عايزين نقلل من أهميته، فيلم العائلات دخلت انبسطت وخرجت، لو مكنش الهجوم المسبق الزيادة عن اللزوم دا كنت حضرتك تروح تتفرج عليه عادي.

وتابع: ردود الأفعال متباينة ولكن في هجوم شديد على الفيلم بشكل أوفر، في فيلم ممكن نسبة الهجوم عليه تعلو على نسبة المدح، والهجوم من أساتذة النقاد أنا اتقبله، أما الهجوم والإساءة والشتيمة، في ولد قاعد على الفيس بوك بشوفه في مهرجانات للأسف الواد دا شتمني أنا وهنيدي تقريبا بالأب والام وشتم سعيد حامد.

واضاف: دوري في مرعي البريمو مش طموحي، هعتبر أن أنا روحت انبسطت وعملت حاجة لطيفة مع هنيدي وخلاص أنما مهواش دور، وأنا معملتش شيء مؤثر في الفيلم، ولو رجع بيا الزمن مش هوافق على الفيلم أو هطلب تعديل كنت عايز أعمله.

علاء مرسي: الناس بتشوف الفنان من ورا الزجاج وبقى كل واحد ناقد من ورا الموبايل

وسبق وأن حل الفنان علاء مرسي ضيف على برنامج أسرار النجوم، والذي تقدمه الإعلامية انجي علي على راديو نجوم إف أم، وصرح من خلاله عدد من التصريحات الجريئة الخاصة بأراءه حول السوشيال ميديا وغيرها.

وقال علاء مرسي خلال البرنامج: أحيانا الناس بتشوف الفنان من ورا الازاز، يعني ممكن المشاهد يشوف دور شر للفنان وياخذ الانطباع دا عنه وكأنه فعلا شرير وبقى بالتالي متحفز ليه، ولكن الفنان دا نجح في تقديم دوره بس، وعشان كدا دور الإعلام مهم في إظهار الجانب التاني والإنساني للممثل.

تفاصيل فيلم مرعي البريمو

فيلم "مرعي البريمو" من بطولة النجم محمد هنيدي، غادة عادل، لطفي لبيب، علاء مرسي، إنجي علي، نانسي صلاح، محمد محمود، وغيرهم، والفيلم من إخراج سعيد حامد.

وكان قد حرص الفنان محمد هنيدي على تشويق الجمهور لـ عمله السينمائي الجديد والذي أتى بعنوان “مرعي البريمو”، مشيرا إلى أنه لاحظ عدم إعجاب عدد من الجمهور بـ أعماله خلال الفترة الماضية، وكتب محمد هنيدي عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: أنا عارف أن في ناس ممكن ميكنش عجبها بعض الأفلام اللي فاتت، بس مع الفيلم ده بوعدكم إن هنيدي راجع بقوته من جديد مع المخرج الكبير سعيد حامد.

تابع موقع تحيا مصر علي