عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمر كمال عن ندى الكامل: ارتبطت بيها وعصيت ربنا.. ولما فوقت رفضت ارجعلها

عمر كمال وأميرة بدر
عمر كمال وأميرة بدر

حل مطرب المهرجانات عمر كمال ضيفاً مه الإعلامية أميرة بدر، في برنامج خلاصة الكلام المذاع على قناة النهار وتحدث في مواضيع متنوعة حول حياته وأعماله.  

عمرو كمال: في ناس بتستنكر النجاح للناس البسيطة وعندها عقدة الخواجة

تحدث مطرب المهرجانات عمر كمال أثناء لقائه مع الإعلامية أميرة بدر الذي رصده موقع تحيا مصر في برنامج خلاصة الكلام، على الإنتقاد الذي وجهة إلى تكريم مطرب المهرجانات كزبرة في الجامعة البريطانية بعد نجاح فيلم الحريفة الذي شارك به، خصوصا أن العنصرية وصلت بالناس إلى محاسبة الأشخاص على أنهم ليسوا منهم أو من كبقة معينة.

حيث تحدث عن غضبه من هذه العنصرية قائلاً: " في فئة تستنكر النجاح على الناس البسيطة ومش عاوزة حد منهم يوصل، وبعض الناس عندهم عقدة الخواجة ولو حد من زميلهم فتح مشروع ميدعمهوش، ولو جاله الخير يتضايق، لو محمد صلاح عمل حاجة يعملوا اللي ميتعملش وكريستيانو وجورجينا واو".

الفنان عمر كمال

وأضاف عن كون كزبرة أو أي شخص يستحق نةما رزقه الله به ولا يمكن لأحد محاسبته على شيء لا دخل له به حيث علق قائلاً: "كزبرة ولد غلبان وربنا شاور عليه وأذن أنه ينجح، وحقق نجاح في فيلم الحريفة، وأبطال الفيلم اتكرموا في الجامعة البريطانية، لكن الناس سابوا السبعة اللي معاه ومسكوا في كزبرة علشان مش قمور ولا خريج جامعة أمريكية، ما مسكوش في ابن خالد النبوي ليه؟ علشان من بيفرلي هيلز؟ لكن ده مش شبهنا".

واستكمل: ارتبط بـندي الكامل طليقة احمد الفيشاوي لمدة سنة ونص وعصيت ربنا ولما فوقت رفضت ارجعلها وشفت منها الوش التاني. 

عمر كمال يتحدث عن فتاة أحلامه

وعلى الجانب الآخر تحدث الفنان عمر كمال عن عدم زراجه إلى الآن بأنه لا يريد الزواج بفتاة من الوسط الفني وليست مشهورة بل فتاة عادية وتعيش حياة طبيعية وبالأخص أنه سبق وكان له تجربة حب وإنتهت بالفشل قبل شهرته وقبل عمله بالغناء.

عمر كمال

حيث قال: "أنا ماليش صاحب في الرحلة يمشي معايا مشوار طويل، ونفسي طبعًا يكون في واحدة تمشي معايا الرحلة، والمهم أن هي تيجي تبني معايا مستقبلي مش جاية تبني مستقبلها هي، ونص اللي بقابلهم جايين يأمنوا مستقبلوهم هما، ودول أغبياء جدًا وبيبانوا في الأول".

كلمة عمر كمال لزوجته المستقبلية

وتحدث الفنان عمر كمال عن أن معاملته لزوجته ستكون مختلفة تماما، حيث قال:" في بنات طيبة وغلبانة ولكن مبتعرفش تتعامل معايا وأنا محبش ارتبط بـ بنت معروفة، أنا واحد حياتي كلها مشغولة وعايز واحدة شغلها الشاغل عمر، وأنا هدلعها وهتبقى ست الدنيا كلها وهتلف معايا العالم كله، وأنا اللي هتجوزها مش هيكون ليها تطلعات في الشهرة".

تابع موقع تحيا مصر علي