عاجل
الخميس 23 مايو 2024 الموافق 15 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الحب مفهوش برستيج وتجربتي في رسالة الإمام كانت صعبة.. أبرز تصريحات سلمى أبو ضيف

سلمى أبو ضيف في برنامج
سلمى أبو ضيف في برنامج معكم

حلت الفنانة سلمى أبو ضيف ضيفة على برنامج معكم والذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي على قناة أون، والتي تحدثت به عن العديد من الأشياء الخاص بحياتها الشخصية والفنية وحبها الشديد للحب.

سلمى أبو ضيف: سافرت عشان اتعلم التمثيل لمدة شهر ونصف

وقالت سلمى أبو ضيف في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: ربنا وفقني السنة اللي فاتت فى أدوار كويسة، وسافرت عشان اتعلم فى مدرسة تمثيل لمدة شهر ونصف، والتى أعطتنى نوع من الثقة والدفعة، وهشوف هعمل إيه باللى استفدت بيه فى الدراسة.

سلمى أبو ضيف في برنامج معكم 

وأضافت سلمى أبو ضيف في تصريحاتها: بحس إن مع التجارب الحياتية فى حياتى ده هينعكس فى شغلى، والحمد لله ربنا وفقنى اشتغل مع نجوم مهمة وتقيلة زى الفنانة غادة عبدالرازق ومخرجين كبار، لافتة إلى أنه خلال العمل معهم وجهونى فى العمل، وكلهم ساعدونى وده مع الوقت فرق معايا كتير". 

سلمى أبو ضيف: أنا شخصية مسالمة ومش بتاعة مشاكل 

تابعت سلمى أبو ضيف،"انا شخصية مسالمة، ومش بتاعة مشاكل ومبحبهاش من صغرى، ولما بدخل اللوكيشن بركز فى الشغل، واللى بشتغل معاهم كويسين وده رزق من ربنا، مضيفة: فى ناس كدة بتحس بالآمان لما تمثل معاهم، واللى مثلت معاهم حسسونى بده".

سلمى أبو ضيف ومنى الشاذلي 

سلمى أبو ضيف: أنا شبه شخصية جميلة في مسلسل زينهم 

وأكدت سلمى أبو ضيف: اشتغلت فى مسلسل "بين السطور"، "حكاية تحت الحزام" فى نفس الوقت، و"زينهم" ثم "أنف و3 عيون"، وبعدها "أعلى نسبة مشاهدة،  شخصية جميلة مسعود في زينهم جميلة وطبيعية اوي وهي قريبة من شخصيتي في الحقيقة.

وأضافت في حديثها عن أعمالها الفنية: تجربتي في مسلسل رسالة الإمام كانت صعبة جدا بس اتعلمت منه كتير، كل مشاهد ضربي في مسلسل أعلى نسبة مشاهدة كانت صعبة.

سلمى أبو ضيف: بحب الحب وممكن أروح أقول بجد بحبك الاول

وقالت سلمى أبو ضيف: سلمى أبو ضيف: أنا بحب الحب وبتدلق اوي، لترد منى الشاذلي: "لا لازم تتقلي شوية".

وتابعت سلمى أبو ضيف حديثها:  أنا بحب الحب وبتدلق اوي.. ومنى الشاذلي: لا لازم تتقلي شوية.

تابع موقع تحيا مصر علي