عاجل
الإثنين 03 يونيو 2024 الموافق 26 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنا مش صغيرة وولادي عندي بالدنيا.. ميمي جمال ترفض الزواج بعد حسن مصطفى

ميمي جمال
ميمي جمال

فجرت الفنانة ميمي جمال عدة تصريحات خلال مداخلة هاتفية لها في برنامج مع خيري الذي يقدمه الإعلامي خيري رمضان عبر قناة المحور الفضائية.

ميمي جمال: أنا مش صغيرة في السن عشان أفكر في الزواج

وقالت ميمي جمال في تصريحات يرصدها تحيا مصر: أنا مش صغيرة في السن عشان أفكر في الزواج، مفيش حاجة اسمها ونس أنا عندي ولادي بالدنيا.

ميمي جمال 

ميمي جمال: قعدت 6 سنين بعد وفاة حسن مصطفى، ماكنتش قادرة أشتغل

وأضافت، قعدت 6 سنين بعد وفاة حسن مصطفى، ماكنتش قادرة أشتغل.. ماكنتش قادرة أخرج من الوضع، وأنا كنت قاعدة معاه في البيت السنة اللي بعد موته كنت بقعد في مكان وأجي أبص ملاقيش جنبي حد، وكنت بقوله كل يوم لفترة تصبح على خير.. حسيت بالفراغ، كان في حاجة معايا مكملاني نص الهوا اللي في صدري راح، في حاجة راحت.

من جانبه، قالت ميمي جمال: أنا بعد جوزي الله يرحمه الحج حسن مصطفى لما اتوفى، قعدت أكتر من 5 سنين مكنتش قادرة اشتغل، وعملت كذا عمرة فليا كذا صورة وأنا محجبة.

تصريحات ميمي جمال 

وتابعت، وأتشرف طبعا أن أنا محجبة بس الصور دي أيام ما كنت بعمل العمرة مع جوزي، وأنا ما اعتزلتش، وبعد ما جوزت بناتي الحمد لله لقيت نفسي ما بفهمش أي حاجة في الحياة إلا التمثيل.

وأضافت: أرفض ما يحدث على مواقع التواصل الاجتماعي من أراء جدلية، مثل الإشادة بدعم عمرو يوسف لكندة علوش في حين أن ما حدث طبيعي بين أي زوجين وطبيعي تبقى واقفة رايها على كتف جوزها، هنتكلم في دي كمان، ما الزوج سند بلاش التريند ده.

تصريحات ميمي جمال 

وكشفت ميمي خلال أن جدتها لم تكن موافقة على زواجها من حسن مصطفى، نظرا لكونه أكبر منها بنحو 13 عاما، بينما كانت هي في سن 17 عاما، وكان وقتها منفصلا عن زوجته ولديه منها طفلة، وبالتالي وجدت الجدة أن زواجهما غير مناسب، لأن ميمي لا تزال صغيرة والمستقبل أمامها كبيرا، وليست بحاجة للزواج من رجل مطلق أكبر منها، فضلا عن كونه ليس غنيا.

وتألقت ميمي جمال في مسلسل إيجار قديم، وهو من بطولة شريف منير، فيدرا، محمد الشرنوبي، صلاح عبدالله، ميمي جمال، هشام إسماعيل، حازم سمير، إلهام وجدي، بسمة داود، وأسامة عبد الله وتأليف عمرو الدالي وإخراج طارق رفعت، إنتاج كريم أبو ذكرى، ويقدم العمل دراما اجتماعية بإلقاء الضوء على قضايا اجتماعية من خلال حكايات إنسانية تحدث في عمارة سكنية يسكنها أبطال العمل بنظام الإيجار القديم.

تابع موقع تحيا مصر علي