عاجل
الأربعاء 29 مايو 2024 الموافق 21 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد التاجي: اعتذرت عن "عمارة يعقوبيان" عشان معصيش ربنا.. وسعيد بلقب "دقة قديمة"

محمد التاجي
محمد التاجي

كشف الفنان محمد التاجي عن السبب وراء اعتذاره عن المشاركة في فيلم “عمارة يعقوبيان”، وذلك خلال لقائه اليوم ببرنامج “البخت” الذي يذاع على شاشة تلفزيون قناة “الشمس”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات محمد التاجي في برنامج البخت

حيث قال محمد التاجي: “اعتذرت عن عمارة يعقوبيان لإني لاقيت في مشهد مينفعش اعمله قولت عندي بنات محبش يشوفوني في الوضع ده، وطالما حاجة مش قادر أواجه بيها المجتمع، يبقى أنا كده بعصي ربنا”.

محمد التاجي ومصطلح الدقة القديمة

وفي الحلقة ذاتها أكد الفنان محمد التاجي على أنه لا يستاء من أبدًا من لقب “دقة قديمة”، حيث قال: "يتقال عليا ده، عشان مش بجاري الكلام الخارج اللي بيحصل اليومين دول، وسعيد إن بيتقال عليا ده".

سبب تفكير محمد التاجي في الاعتزال

كما كشف الفنان محمد التاجي عن الأمور التي تجعله يفكر في الاعتزال من فترة للثانية، حيث قال محمد التاجي: “فيه حاجات بتحصل جوا العملية الإنتاجية مش كويسة زي لما نقعد نفاصل مع المنتج الفني.. والواحد مبقاش فيه مناهدة للكلام ده فدا اللي بيضايق الواحد أو ممكن تلاقي مثلا عمل عاملة فيه مجهود وبعدين اتكتبتي بشكل وحش في التتر ولو أن دا مش بيهم الجمهور بس بيصعب عليا”.

محمد التاجي في فاتن أمل حربي

شارك الفنان محمد التاجي في مسلسل “فاتن أمل حربي” الذي تم عرضه على شاشات التلفزيون في السباق الرمضاني الماضي، بطولة نيللي كريم، شريف سلامة، هالة صدقي، محمد ثروت، محمد الشرنوبي، خالد سرحان، فادية عبد الغني، جيلان علاء، محمد التاجي، يارا جبران، لمياء الأمير، سارة الدهيم، كريم فتحى، والطفلتين فيروز وريتال ظاظا، وتأليف إبراهيم عيسى في أولى تجاربه في الدراما وإخراج ماندو العدل وإنتاج شركة العدل جروب للمنتج جمال العدل.

وكانت انتهت حلقاته بنبأ في صالح سيدات مصر وهو  إحالة قانون الأحوال الشخصية للمحكمة الدستورية العليا لبيان العوار الدستورى فيه بقرار من المستشار القانوني داوود “خالد سرحان.

تابع موقع تحيا مصر علي