عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لو قلع الجزمة وضربني هسامحه| ماجد الكدواني يكشف سر علاقته بكريم عبدالعزيز

ماجد الكدواني
ماجد الكدواني

كشف الفنان ماجد الكدواني ع ن تفاصيل علاقته المميزة مع الفنان كريم عبد العزيز والسر وراء تعلقهما ببعض على مدار سنوات ماضية.

قال الفنان ماجد الكدواني خلال لقائه مع الإعلامي عمرو أديب والمطربة أصالة في «بودكاست BIGTIME»: "كريم عبد العزيز ده حبيبي، اللي بيعجبني فيه الأمانة والمصداقية اللي من القلب للقلب وساعات نقعد أنا وهو نتكلم مع بعض ويقول لي يا أخي مش فاهم الناس بقت عاملة كده ليه؟ هو إحنا شكلنا غريب قدام الناس ليه؟ هو حاجة غريبة اتنين بيحبوا بعض لله في الله؟".

وأضاف ماجد الكدواني: "ساعات بنقعد نتكلم في التليفون 8 ساعات، وساعات بنبقى فعلا محتاجين نتكلم مع بعض وجعانين مصداقية ونتكلم براحتنا، بدون رقابة وقدامك كتاب صاف".

سر علاقة الحب بين ماجد الكدواني وكريم عبد العزيز

وتابع ماجد الكدواني: "سر علاقتي بكريم عبد العزيز اننا بنحب بعض بجد ونغلط ونتعاتب محدش هيمسك على حد حاجة، أنا وهو بنتكلم في الحياة بعيد عن المهنة خالص، صداقتنا عمرها 24 سنة ومستمرين بدون خناق، هو إنسان جميل وقلبه صافي ودايما يقولي احنا مصروفين لبعض ومراتي تقولي ربنا يبعد عنكم العين".

وأكد ماجد الكدواني: "كريم عبد العزيز ده لو في يوم اتنرفز وزعل وقلع الجزمة وضربني بيها هسامحه علشان ميبقاش حسد، وشهادة قدام ربنا لو عمل فيا ايه مش هزعل منه".

ميار الببلاوي تعترف: فنانة حاولت تسممني عشان حبت حد وقالها إنه عاوزني

واجه شيخ العرافين الفنانة ميار الببلاوي، بمحاولة فنانة تسميمها عبر وضع السم في طعامها، لترد قائلة: "يخرب بيتك يا شيخ الخباصين وشيخ الموقعاتية، إحنا المفروض نعملك مقام سيدي الخباص".

ميار الببلاوي تعترف: فنانة حاولت تسممني عشان حبت حد وقالها إنه عاوزني

وأضافت الببلاوي في حوارها مع الإعلامية بسمة وهبة مقدمة برنامج «العرافة»، على قناتي المحور والنهار: "اللي بتقوله حصل جوه بيتي ومحدش يعرفها يخربيت عقلك، أنت مخاوي".

وتابعت الفنانة: "لن أقول اسم الفنانة، لكن الموقف الذي تقوله حدث بالفعل.. كانت بتحب حد، ولما قالت له قالها إنه عايز ميار، وهي مجاتليش بنفسي لكن بعتت لي خدامة، والحد ده رجل أعمال كبير".

شيخ العرافين يحرج ميار الببلاوي: "ابنك حاول ينتحر عشان خطيبته سابته؟!"

واجه شيخ العرافين الفنانة ميار الببلاوي، بمحاولة انتحار ابنها بعدما تركته خطيبته، لترد عليه قائلة: "على فكرة أنا أسفة جدا دي حاجات شخصية، بس أنتت عرفت منين؟!".

وأضافت الببلاوي في حوارها مع الإعلامية بسمة وهبة مقدمة برنامج «العرافة»، على قناتي المحور والنهار: "أنا ابني منتحرش لما خطيبته سابته ولا حاجة، الكلام ده لما كان عاوز يخطبها، وهي كانت اسمها ميار".

ليرد عليها شيخ العرافين، قائلا: "سابته بسببك أنتِ قوية ومفترية"، لترد عليه الفنانة: "والنبي ما حد قوي ومفتري إلا أنت، مسمعش صوتك أنا بكلم بسمة، أنا بحب ابني، وهي قالت له من أول يوم شوف لك حل في أمك، كانت محترمة وعسل وبنت ناس وكل حاجة بس محبتنيش".

وواصلت: "هي طفت فرحتي بابني، راحت جابت الفستان لوحدها وعملت الميك آب لوحدها وطول الوقت بتوقع بيني وبين ابني، وهي كانت بتقول دي شايفة نفسها علينا، وهو مكنش بيصدقني وفي الآخر اقتنع إنها متنفعهوش".

ميار الببلاوي عن خناقتها على مسرح الريحاني مع غادة إبراهيم: "كان زماني من السوبر ستارز".

ميار الببلاوي عن خناقتها على مسرح الريحاني مع غادة إبراهيم: "فنانة معتزلة وزتها عليّ"

قالت الفنانة ميار الببلاوي، إنّ مشاجرتها مع الفنانة غادة إبراهيم في مسرح الريحاني كانت نقطة تحول في حياتها، موضحةً: "لولا كان زماني واحدة من السوبر ستارز، ولعل ربنا أبدلني خيرا منها، لأني لو كنت بقيت كده كنت ممكن ماخدش قرار الحجاب".

وأضافت الببلاوي في حوارها مع الإعلامية بسمة وهبة مقدمة برنامج «العرافة»، على قناتي المحور والنهار: "حصلت خناقة في مسرح الريحاني، وأنا مضربتش غادة ولا حاجة، بس كانت خناقة جامدة جدا وفيها سيلف دينفس وبودي جاردات وكانت خناقة الموسم".

وتابعت الفنانة: "بسبب الخناقة دي مشتغلتش في نصف ربيع الآخر وسيبت المسرحية واتوقفت من نقابة المهن التمثيلية، ودخلت القسم الساعة 2 بالليل بالترتر واللبس المفتوح، حد وزّ غادة عليّ وتستفزني على المسرح، ضربتني بالقلم في المشهد بدل ما أضربها ولما خرجنا من الكواليس شدينا مع بعض.. وفنانة معتزلة ملتزمة ومحجبة عايشة في أمريكا دلوقتي".

تابع موقع تحيا مصر علي