عاجل
الخميس 23 مايو 2024 الموافق 15 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى حجاج يتعاون مع حاتم عمور في دويتو بنجيب القرش| تفاصيل

صناع أغنية بنجيب
صناع أغنية بنجيب القرش

يستعد كل من النجم مصطفى حجاج والمغربي حاتم عمور لطرح أغنية دويتو تم تصويرها على طريقة الفيديو كليب في أحد الاستديوهات في منطقة شبرامنت تحمل إسم بنجيب القرش، من كلمات مصطفى حسن وألحان كريم عاشور وتوزيع أماديو، وإخراج حسام الحسينى وإنتاج ورؤية فنية وهندسة صوتية هانى محروس، وتحمل الاغنية عدد من المفاجئات وننشر عدد من الصور أثناء تصوير الكليب.

أخر أعمال مصطفى حجاج

وتأتي أغنية بنجيب القرش التي يرصدها موقع تحيا مصر بعد نجاح المنتج هاني محروس ومصطفى حجاج في عدد من الأغانى السابقة، والذى يحرص على تقديمه بشكل مميز لجمهوره.

صناع أغنية بنجيب القرش 

وطرح مؤخرا النجم مصطفى حجاج أغنية جلد الذات من كلمات أحمد شكري وألحان مصطفى شكري وتوزيع  أحمد أمين، وحققت نجاح كبير، وتقول كلمات الأغنية: “آه من جَلد الذات طول الليل بالذات، لما دماغك تبدأ تفتح وياك الحكايات لما تبل دموع م البُكا فَرشة نومك وتفكر في حاجات تعباك، مابقاش ليها علاجات آه من واحدة إتنين بليل، آه من تفكير نص الليل آه من كل حكاية إتقفلت بس اتسابلها ديل آه من ذكرى بتنئح، آه من جرح بيفتح آه من ناس سايبانا ولسه فيهم برضو بنسرح ندمك على قرارات غلطك في اختيارات سهران”.

كلمات أغنية جلد الذات

“عَمّال بتلوم نفسك، على كل الغلطات روحك بتروح منك متحسر على إنك ضيعت أجمل وقت ف عمرك، على ناس كانوا فترات مليون ذكرى وألف مكان بيرجعني سنين لزمان بيرجعني اشحت إحساس، مبقاش فِ الإمكان مليون وجعه تهد الحيل وزن همومي ده يملي النيل قلبي معادش قادر ع الشيل .. بياخدني وبيميل”.

مصطفى حجاج وهاني محروس

وسبق وأن أشاد المطرب مصطفى حجاج بتعاونه مع المنتج هاني محروس في أول تجربة إخراجية له، وذلك خلال لقاء ببرنامج عرب وود.

وقال مصطفى حجاج: هو فكره في الأغاني برا الصندوق، وهو راجل بيفكر صح، ودي أول مرة يخرج وإن شاء الله تبقى أحسن حاجة.

وبسؤاله عن تفاصيل ألبومه الغنائي الجديد: الألبوم 7 أغاني، في منهم 3 أغاني فرحانين، والباقي دراما منهم 2 دويتو واحد مع نورهان المرشدي نجمة جديدة وصوتها حلو وفي واحد مع أحمد سعد، وهتبقى مفاجأة للوطن العربي كله، كفكرة وكلام واللحن والتوزيع والغنا.

تابع موقع تحيا مصر علي