عاجل
السبت 15 يونيو 2024 الموافق 09 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو أديب يكشف مفاجأة عن الزعيم عادل إمام: كواليسه مرعبة

عادل إمام
عادل إمام

حرص الإعلامي المصري عمرو أديب على تهنئة الزعيم عادل إمام بعيد ميلاده الذي احتفل به أمس الجمعة الموافق 17 مايو، وذلك من خلال برنامجه الحكاية الذي يقدمه عبر قناة Mbc مصر.

عمرو أديب: عادل إمام نحت في الصخر 

وقال عمرو أديب عن عادل إمام في تصريحات يرصدها تحيا مصر: نحت في الصخر وجاد جدًا في شغله وكواليس تصويره مرعبة لو حد اتاخر يبقى شكرا.

عمرو أديب: أهم مسرحية بالنسبالي عادل إمام عملها هي شاهد مشافش حاجة

وتابع عمرو أديب: أهم مسرحية بالنسبالي عادل إمام عملها هي شاهد مشافش حاجة.. كل سنة وانت طيب وبالف خير يا زعيم.

عادل إمام 

عمرو أديب ينتقد مهاجمي بيومي فؤاد

من جانبه، علق عمرو اديب على الهجوم على بيومي فؤاد قائلًا: ايه اللي أنتوا بتعملوه فيه دا هو عمل ايه هو بيشتعل شغلته.. دا لو كان عرض في إسرائيل مكنتوش عملتوا كده.

وتابع عمرو أديب:  طيب ما في 5 مصريين كانوا بيغنوا في أبو ظبي امبارح محدش كلهم.. ولا هو عشان بيعرض في الرياض.. موسم الرياض مش هيوقف.. دا أكل عيش الناس.

واستطرد عمرو أديب: أنا بدافع عن كل فنان بيسافر وبيشتغل و احنا عندنا مزاج نشتم بتوع الرياض بس، أيوة أنا بدافع عن موسم الرياض وكل فنان بيشتغل هناك هو حد هينفعهم! بيشتغلوا عشان الأقساط وهم على رأسي.

تصريحات عمرو أديب 

واستكمل عمرو أديب: الموضوع اتحول فجأة من بيومي فؤاد وموسم الرياض لخناقة مصرية سعودية.. هو الراجل دا لو مراحش الرياض هينقذ غزة وهيقلل موت الأطفال؟!

واختتم عمرو أديب حديثه قائلًا: أي حد هياجم فنان أنا هدافع عنهم.. أنا المحامي بتاعهم، سيبوا الناس تعمل اللي هي عايزاه.. لكن متعملوش في الفنانين المصريين كده عيب.. بنمشي في السعودية الناس بتشيلنا من على الأرض شيل لكن أنتوا وصلتوها لحرب.

هذا وقال الإعلامي عمرو أديب إن صور الفلسطينيين العراة، التي نشرها الاحتلال الإسرائيلي، ليسوا لعناصر من حماس، وإنما هم موظفين من الأونروا، وفلسطينيين مدنيين، معلقا: «لو حماس كانت جابت الأسرى وقلعتهم ملط كان هيحصل إيه، المنظر خنجر في قلب الواحد.

وتابع عمرو أديب، مفيش منظمة من المنظمات شافت أن ده غير إنساني وقاتل، مفيش إحساس؟

وأضاف عمرو أديب إن صلاح حقّق أرقامًا لم يحققها شاب مصري أو عربي أو حتى لاعب داخل ليفربول.

ولفت إلى أن صلاح يقدم مستوى أعلى وأفضل كل عام، التزام غير طبيعي وجدية مذهلة، وشخص محترم ومحبوب، ونموذج مثالي للمواطن المصري العربي المسلم، حاجة تشرفك في الدنيا وتخليك ديما سعيد

تابع موقع تحيا مصر علي