عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نهى العمروسي: اللي صور بنتي خدها اتجوزها من ورايا .. مفيش بنت منحرفة تحب واحد 12 سنة

تحيا مصر

دافعت الفنانة نهى العمروسي عن ابنتها نازلي مصطفى وهي أحد المتهمين في قضية الشذوذ والجنس الجماعي المعروفة إعلاميا بجرمية الفيرمونت والتي روّج لها كونها أشهر قضية اغتصاب هزت مصر الفترة الأخيرة، بينما تحقيقات النيابة كشفت بعض التفاصيل التي صنعت تحول درامي وصادم.

بعد الجدل العارم الذي أثير بعد انتشار أنباء تورط "نازلي" في القضية فضلت الأم الصمت ورفضت التعليق إلا باستئذان المحامي الخاص بها وبنجلتها، حتى أنه كان أحد المُساعدين للابنة في ترويج القضية كونها واقعة اغتصاب حدثت لاحدى صديقاتها.

وبعد قرار النائب العام المستشار حمادة الصاوي بحبس نازلي مصطفى وأحمد الجنزوري وأمير زايد وآخرين مطلوبين على ذمة القضية، ثلاث منهم خارج البلاد، خرجت نهى العمروسي لتكشف تفاصيل جددية عن علاقة نجلتها بأحد المتهمين، بل انها نشرت صورا لقسيمة زواج تؤكد بها أنه زوج "نازلي"، والذي حاول استغلالها لفعل أشياء مُشينة دون رضاها.

كتبت نهى العمروسي في منشور لها على صفحتها الشخصية بموقع "فيس بوك": الست ساعات جوزها بيرغمها إنها تعمل حاجات مش عايزاها ولا راضية عنها لكن بتعملها غصب عنها عشان ترضي جوزها خصوصا لو كانت بتحبه وبتثق ثقة عمياء فيه وسنها صغير ومش فاهمة الدنيا.. الفيديوهات المتسربة لبنتي "نازلي" ينطبق عليها المثل ده واللي صورها وصوته باين في واحد منهم بوضوح كان جوزها اللي هو واحد من المتهمين في جريمة الفيرمونت".

اقرأ أيضا: نهي العمروسي تدخل في غيبوبة بعد القبض علي ابنتها في قضية الفيرمونت

وتابعت "العمروسي": الولد ده بنتي كانت بتحبه ومن وهم مع بعض في المدرسة علاقتهم استمرت 12 سنة، لحد السنة اللي فاتت لما تمت 21 خدها واتجوزها من ورايا مفيش بنت منحرفة هتفضل مع راجل واحد 12 سنة .. اللي بيسرب الفيديوهات رقم من أستونيا بيبعت الفيديوهات للصحفيين ولأرقام عشوائية عشان يفضح بنتي.

وأضافت: بنتي المسكينة فضلت 12 سنة مع واحد بيهددها ويبتزها وكانت مبتتكلمش ولا بتقول ليا ولا بتقول لحد، لما اكتشفت قريب انها اتعرضت لكل القسوة دي سألتها ليه خبت عليا وايه اللي ف دماغها ساعتها، ردت عليا وقالت لي: "أنا قولت أرضى وخلاص"، لكن مع السنين البنت كبرت وبقت ترفض انها توافق على حاجات هي مش راضية عنها.. هددها وابتزها ورضخت لتهديداته وبعدين ثارت عليها وقررت متعملهاش تاني والحاجات دي من ضمنها اللي في الفيديوهات.. غطوا لحم بنتي دي يتيمة من طفولتها استفرد بيها واحد كان مدبر لها شر وصورها من غير علمها".

تابع موقع تحيا مصر علي