عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

والد ياسمين صبري يفجر مفاجأة صادمة حول حياة ابنته وزواجها الأول.. «صور»

ياسمين صبري ووالدها
ياسمين صبري ووالدها _ أرشيفية

كشف الدكتور أشرف صبري، رئيس جمعية الغوص والحفاظ على البيئة البحرية بالإسكندرية، عن مفاجأة صادمة حول حياة ابنته الفنانة ياسمين صبري قبل زواجها من رجل الأعمال أحمد أبو هشيمة. 

تحيا مصر يرصد المفاجأت  الصادمة التي فجرها والد الفنانة ياسمين صبري حول حياتها قبل زواجها من أحمد أبو هشيمة. 

والد ياسمين صبري: كان عندها خدامة وجبتلها عربية

كتب والد ياسمين عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»: "بعد ماسمعت أكاذيب بنتي اللي ربيتها في بيتي وكانت صاحبة البيت وعندها شغالة وقدرت تطعن ابوها في ضهره.. أصدقاءنا كانوا بييجو البيت بيشوفوها ولما كبرت جيبتلها عربية".

 
 
 

 

خطوبة ياسمين صبري من زوجها الأول

وتابع: "ياريت الناس اللي يعرفونا وجم بيتنا يردوا ويقولوا ياسمين كانت عايشة في بيتي ازاي في كل مراحلها وازاي اتخطبت وعملتلها أجمل حفلة ودي صورها.. الكدب ده بيبرر بالنسبة لها سبب عدم حضورها فرح أخوها ولو أب اهتم بفرح ابنه وزعلان أن اخواته ماجوش مش حيهتم ببنته". 

والد ياسمين صبري يتهم زوجته بتخريب زواج ابنته الأول

واستطرد: "أنا عملت لها حياة كريمة راقية ومحترمة وماكنتش فاكر إن الرد حيكون كده والسر اللي الناس ما تعرفوش أنها اتطلقت من الراجل المحترم الدكتور ده بسبب أمها لانه حكالي وقالي امها خربت بيتنا". 

 
 

 

والد ياسمين صبري يعلن رفضه لزواج ابنته من أبو هشيمة

واختتمت حديثها: "واتجوزت من ورايا وبدون علمي بعد التربية اللي عملتهالها وعشان كده انا مش معترف بجوازها اللي من ورا ضهري ده.. وحسبي الله ونعم الوكيل". 

تصريحات ياسمين صبري المثيرة للجدل حول والدها

وكانت الفنانة ياسمين صبري قالت خلال لقائها بأحد البرامج أن علاقتها بوالدها منقطعة منذ أن كان عمرها سنتين، حيث اختار حياته الخاصة على حسابها.

تابع موقع تحيا مصر علي