عاجل
الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مي حلمي في "ورا الشمس": "ظهوري مع حسن شاكوش إعلان وبتهاجم كتير"

مي حلمي
مي حلمي

عرضت شاشة قناة الشمس الفضائية الجزء الثاني من حلقة المذيعة مي حلمي التي حلت ضيفة الإعلامية أميرة بدر ببرنامج ورا الشمس.

تحيا مصر يستعرض تصريحات مي حلمي

تصريحات مي حلمي

أوضحت المذيعة مي حلمي خلال حوارها التلفزيوني الأخير عن تعرضها للهجوم الكبير وأن هناك أحد الأشخاص الذي أرادوا أن يضروها في عملها.

وقالت: “بتهاجم كتير في مجال عملي وأنا ست ونجحت في مجال الرجالة”، وفيما يخص أزمتها مع رضا عبد العال أضافت: “رضا عبد العال طلب أكثر من 100 ألف جنيه للظهور في برنامجي”.

أزمات مي حلمي

بينما علقت المذيعة مي حلمي على قصة ارتباطها بمؤدي المهرجانات حسن شاكوش وتداول فيديوهات لهما، قائلة: “ظهوري مع حسن شاكوش كان إعلان ولا صحة لارتباطنا وهو صديقي واحترمه جدا”.

وتابعت خلال كلامها: “السوشيال ميديا ممكن تدمر حياتي وحاول الكثيرين تشويه صورتي من خلال لجان إلكترونية وحملات مزيفة على مواقع التواصل الاجتماعي”.

 

 

مي حلمي في برنامج ورا الشمس 

وعن طفولتها قالت مي حلمي: “مكنتش طفلة مدللة في البيت، وأمي كانت صارمة جدا في قراراتها، وبقول لكل شخص بينتقدني أنتوا متعرفوش أنا مريت بإيه، ومتعرفوش حياتي سهلة ولا صعبة”.

وأضافت: “وجربوا تسمعوا وتشوفوا قبل ما تحكموا، وقبل كدا الكلام كان بيجرحني وبيأثر فيا واكتشفت أن اللي بينتقدني بيكون عايز يعمل زيي ومش عارف، أو بيمر باللي أنا بمر بيه في حياتي".

وتابعت مي حلمي: "أنا مش قادرة أتضامن مع شيرين عبد الوهاب تماماً، فيه جزء جوايا بيقول إنها ست ولازم أدعمها وجزء تاني بيقول إنها ضعيفة، ولازم تقف على رجلها وتكون أقوى، وهي لو بتمر باكتئاب لازم تخرج منه وعندها أولاد تكون أقوى بيهم، وهي جميلة”.

اقرأ أيضًا

مي حلمي : "حاولت الانتحار من قبل وفكرت في تجميد بويضاتي"

وقالت أيضًا: “ممكن أعمل زي شيرين وأكتر كمان ولكنها مستسلمة ومحبتش إنها تطلع للناس مكسورة وتخليهم يحكموا عليها.. عيبي إني طيبة ومتسامحة ولما حد بيزعلني بسامحه، وفكرة التريندات على السوشيال ميديا تافهة، وفيه ناس بتفتعل التريند وأنا بطلع تريند في شغلي كمان، وبحاول دايماً أشوف الجانب الإيجابي وبتجنب الانتقادات، ولو شوفت تعليق مش عاجبني بضحك”.

تابع موقع تحيا مصر علي