عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سعد لمجرد: جمهور مصر يشاور وأنا أغني والحلق عامل قلق أحدث أعمالي

سعد لمجرد _ أرشيفية
سعد لمجرد _ أرشيفية

أعرب الفنان سعد لمجرد عن مدى اشتياقه لإحياء الحفلات الغنائية بمصر وأنه رهن إشارة جمهورها، كاشفًا عن أحدث أعماله الغنائية. 

تحيا مصر يرصد تصريحات سعد لمجرد في برنامج Mbc Trinding. 

حفلات سعد لمجرد في مصر

قال سعد لمجرد خلال حواره مع برنامج Mbc Trinding: "أتشرف أغني في مصر، مش تقلان ولا حاجة، الجمهور المصري يشاور وأنا هغني، وبحب الشعب المصري جدًا.. إن شاء الله في أغاني مصرية زي عدى الكلام، ولما تيجي الحفلات إن شاء الله نيجي، وأنا مشتاق للجمهور المصري".

وقال سعد لمجرد، إنه يجهز عدد كبير من الأغاني بعدة لغات ولهجات مختلفة، من بينها أغنية أسبانية وأخرى مصرية، بها كلمة «الحلق اللي عامل قلق».

من جانبه، أشادت النجمة المتألق شريهان بالديو الغنائي «من أول دقيقة» الذي جمع بين الفنانة اللبنانية إليسا والمطرب سعد لمجرد، معربة عن إعجابها به. 

تعليق شريهان على ديو اليسا وسعد لمجرد

غردت شريهان عبر حسابها الرسمي على موقع التدوينات القصيرة «تويتر» قائلة: "عندما يلتقي الإبداع والإتقان والإحساس، لا يصح إلا الصحيح". 

لترد عليها إليسا قائلة: "يعني فرحتي بالأغنية ونجاجها كوم، وفرحتي بتويت سيدة الحلا والرقي شريهان كوم تاني، تعلمنا منك ومن فنك الإبداع.. شكرًا ست الكل"..

أغنية من أول دقيقة

أغنية من أول دقيقة من ألحان الفنان رامي جمال، وكلمات أمير طعيمة، والمقرر طرحعا عبر موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب.

كلمات أغنية من أول دقيقة

وجاءت كلمات أغنية من أول دقيقة على النحو الأتي: بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو أسمع اسمي بشفايفك بقولك كرّريه وعمري ما هقدر أوصفلك بحبك قد ايه إرسمني في ليلك نجمة ضيها يلمع في العين إكتبني في عمرك كلمة يحكوها الناس بعدين أنا نفسي أعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرينـ لو تطلبي مني عينيا لو تطلبي عمري كمان هديكي سنيني الجاية وهكون راضي وفرحان انتي اللي وجودك جنبي حسسني إن أنا إنسان ده من أول دقيقة لحبك قلبي مال عرفت بميت طريقة تغير حال بحال بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال، أنا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس أحلامي قلبي في قربك متطمن خليك دايما قدامي أنا قبل ما ينطق كلمة بتكمل ليا كلامي، ده وجودك بيكملني خليتي حياتي حياة إحساسي بحبك خدني وانا هفضل ماشي وراه حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانية أعيش براهـ فيه واحدة تملّي في ظهرك وفضعفك هتقويك تؤمرها حبيبي وأمرك هتقول شبيك لبيك جنبك ولآخر عمرك هتعيش علشان ترضيك، ده من أول دقيقة لحبك قلبي مال عرفت بميت طريقة تغير حال بحال بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال”.

تابع موقع تحيا مصر علي