عاجل
الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نسمة محجوب عن كورال شيكاغو للأطفال: "مستواهم عالي وعندهم جدية في العمل"

نسمة محجوب
نسمة محجوب

حلت المطربة نسمة محجوب ضيفة حلقة برنامج “معكم” اليوم، مع الإعلامية منى الشاذلي عبر شاشة قناة cbc وكشفت العديد من التفاصيل عن الفيديو المنتشر لها مع الكورال الأجنبي للأطفال.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات نسمة محجوب في معكم منى الشاذلي وذلك خلال السطور القادمة 

تحدثت نسمة محجوب مدربة الغناء في الجامعة الأمريكية عن تفاصيل الفيديو الذي انتشر لها مع كورال شيكاغول للأطفال، قائلة: كان مترتبلهم رحلة يجوا مصر يغنوا، وبدأنا نعمل بروفات على زوم، معاهم ناس بتتكلم عربي، كانوا محتاجين بعض التصليحات ومستواهم عالي وعندهم التزام وجدية في العمل.

وتابعت قائلة: وسيبتهم من شهرين، ونزلت في مرة بروفة ليهم على تيك توك وجاب مشاهدات عالية، واستغربت من الهجوم اللي على الفيديو ده وهما زعلوا بس اتكلمت معاهم.

نسمة محجوب سنة أولى أمومة 

وعن تجربتها الأولى في الأمومة، قالت: بقى 7 شهور، واسمه عزيز، وعن سبب اختيار الاسم، قالت: فكرنا ايه الاسم اللي ممكن يليق على اسم شادي.

نسمة محجوب في موكب المومياوات 

وعن مشاركتها في موكب نقل المومياوات، قالت: الحفلة من أهم المحطات الفنية اللي في حياتي، المزيكا كانت جميلة، وفخورة جدًا بوجودي فيه، ونجحنا في الحفلة دي على عكس الحفلات الرئاسية بتاعت البلاي باك.

نسمة محجوب وفترة التسعينات 

وعندما سألتها منى الشاذلي هل تحب حقبة التسعينات أم لا، فكان ردها: بحب فن التسعينات، وأغانيها عربي وإنجليزي بتبسطني جدًا، وبحب ماجدة الرومي جدًا هي كانت أول حاجة أسمعها.

أغنية يا غاوي هروب لنسمة محجوب 

وغنت نسمة محجوب إحدى أغاني ألبومها الذي لم يطرح بعد بشكل حصري، وصرحت أنها من توزيع وألحان زوجها “شادي الحلواني”.

وتقول الكلمات: يا غاوي هروب، من الزحمة والدوشة ومن العايشين، ومن الحسابات ومن بكره ومن التفكير ومن القوانين، ومن الوحدة طرق واحدة، ولا بتوصل ولا بتهدا، يجوز مش حاببب القسوة اللي في النهايات، فتهرب وقت ما تعدي من البدايات، ويمكن لما املك خاب في ناس فكرتهم احبابا لاقيت نفسك في اي غياب عن الحاجة اللي فيها حنين يا غاوي هروب.

تابع موقع تحيا مصر علي