عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نوال الزغبي لـ شيرين عبدالوهاب: "يا تعيشي لحدّ يصونِك يا تعيشي لنفسك"

نوال الزغبي وشيرين
نوال الزغبي وشيرين عبد الوهاب

شاركت الفنانة اللبنانية نوال الزغبي متابعيها وجمهورها بتعليقها على أزمة الفنانة شيرين عبد الوهاب الأخيرة وتصريحاتها الصادمة وانتقاد الكثيرين لها.

تحيا مصر يرصد تعليق ورسالة نوال الزغبي لـ شيرين عبد الوهاب

شيرين عبد الوهاب ونوال الزغبي

حرصت الفنانة نوال الزغبي على دعم الفنانة شيرين عبد الوهاب من خلال حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي للتدوينات القصيرة تويتر.

وكتبت نوال الزغبي في تغريدة عبر صفحتها: "أغنية حفلة أحلى إهداء لـ شيرين وبقولها يا حبيبة قلبي يا تعيشي لحدّ يصونِك، يا تعيشي لنفسك بس".

وفي سياق متصل، كان الشاعر بهاء الدين قد علق على أزمة المطربة شيرين عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي فيس بوك وقال: “حسن أو السعود حبيبى اللي عمري ما حسيت إنه مش في الدنيا، واللى كل الوسط بيحبه”.

رسالة نوال الزغبي لـ شيرين عبد الوهاب

أزمات شيرين عبد الوهاب

وتابع: “وكان وجوده في أي مكان بيعمل حالة من البهجة، بروحه الطيبة وقلبه اللي كله حب وفن.. الفنان اللي عملنا مع بعض نجاحات عايشة لحد النهاردة، ومنها آسف حبيبتى، لما النسيم، في ناس، أصعب حب، وعدا الليل، عمال يحكيلي عنها".

وأضاف: "ومئات الأغاني اللي كان بخبرته في اللايف، بيعرف يجيب الجملة، اللي الناس تحبها، وبالفعل سيطرنا سنين على الساحة الغنائية وغيرنا كتير، ده غير أنه كان من أفضل العازفين على الأوكرديون في العالم.

واستكمل: “في يوم من الأيام، وهو نايم تعبان لقيته ابتسم لي، وسألني أنت عارف مين أكتر حد هيزعل عليا لما أموت؟، قولتله اسم من أسماء ولاده، قالي لأ، أنت أكتر حد هزعل عليا، وبالفعل أنا مابقيتش حتى أمشي من شارع بيته، وفضلت فترة طويلة أنسى إنه مات، لأنه عشرة فن وحياة، وكان بيحبني كأني ابنه”.

شيرين عبد الوهاب والشاعر بهاء الدين

وأضاف: “وكان بيفرحلي بكل نجاح حتى لو مش معاه، وأبقى أحكيلك إزاي اتقابلنا لأن الموضوع ده مهم.. المُهم علشان أقول اللي ضميري بيحسه في موضوع شيرين عبدالوهاب، واللي جهات كتير عايزاني أقول رأي في كلامها عنه أو وصفها، أنا بكل صراحة أقول ما حستش إنها قاصدة تهينه”.

وقال أيضًا: “ولا تسخر منه، هي بس استدعت سيرته بشكل يبدو ساخرًا، لكن رغم إني متضايق منها، وعندي من أغلى الناس، إلا إن إحساسي قالي إنها ما تقصدش”.

تابع موقع تحيا مصر علي