عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامي جمال يكشف اسم أولى أغاني ألبومه الجديد.. ويوجه رسالة لجمهوره

رامي جمال
رامي جمال

أعلن المطرب الشاب رامي جمال أن اسم الأغنية الأولى من ألبومه الجديد المنتظر هو "يستاهل بوستين"، وحرص رامي على توجيه رسالة شكر لكل الأفراد القائمين على الألبوم، كما وعد الجمهور بأن الألبوم سيكون مختلف وسيسعدوا به.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أغنية رامي جمال الجديدة

ونشر رامي جمال بوستر الأغنية عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، وعلق عليه قائلًا: "شكرًا لشركتنا الغالية، شكرًا لكل المبدعين وكل فرد شارك في الألبوم ده، وعد والله بألبوم مختلف، جاهزين ولا، اسمعوا بقى وإن شاء الله تتبسطوا.

حفلات رامي جمال المنتظرة

يستعد الفنان رامي جمال لإحياء حفل غنائي في الساحل الشمالي وتحديدًا في بورتو مارينا يوم 5 من شهر أغسطس القادم في تمام الساعة السابعة مساءً، كما يستعد أيضًا لإحياء حفل غنائي في محافظة المنصورة بأكاديمية الدلتا للعلوم يوم الإثنين الموافق 8 من شهر أغسطس القادم.

أخر أعمال رامي جمال

ويذكر أن أخر أعمال رامي جمال أغنية “مش حبايب” التي تم إصدارها يوم 13 من شهر يناير الماضي عبر قناته الرسمية على موقع “يوتيوب”، وحققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 2 مليون مشاهدة، وهي من كلمات محمد أبو نعمة، وألحان رامي جمال، وتوزيع كريم عبد الوهاب.

كلمات أغنية “مش حبايبب”

وتقول كلمات الأغنية: “علشان نفارق بعض مش حاطين شروط ولا محتاجين وقت الفراق ندفع تمن احنا اللي بينا في الحقيقة عشان يموت محتاج يا دوب من وقتنا ساعة زمن”.

“مش حبايب اللي بينا كان مجرد حبل دايب لما نبعد مش هنعرف اللي متساب م اللي سايب باختصار احنا اتخدعنا وانتهينا من سنين لو هنحسبها بوجعنا فاحنا الاتنين متسابين كان وضع مؤسف واللي عيشناه كان مُهين عايزة الحقيقة تعالي نبعد أما بعد برانا كنا مبينين حب السنين جوانا كنا اتنين بننسى اتنين ببعض مش حبايب اللي بينا كان مجرد حبل دايب لما نبعد مش هنعرف اللي متساب م اللي سايب باختصار احنا اتخدعنا وانتهينا من سنين لو هنحسبها بوجعنا فاحنا الاتنين متسابين”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي