عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

10 أغسطس.. مسار إجباري يتألق بحفل غنائي في الإسكندرية

فريق مسار إجباري
فريق مسار إجباري

تستعد فرقة مسار إجباري الغنائية لإحياء حفل غنائي جديد ضمن حفلات موسم صيف 2022، وذلك في مدينة الإسكندرية في يوم 10 من شهر أغسطس المقبل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حفل مسار إجباري في الساحل الشمالي

مسار إجباري في الإسكندرية

وتقدم فرقة مسار إجبار خلال الحفل مجموعة من أشهر أغانيها مثل "بقيت حاوي" و"صباحك" و"نهايات الحكاوي" و"صباحك" و"اقرا الخبر"، وغيرها من الأغنيات التي تلقى روجا واسعا بين الجمهور، وأتت تذاكر الحفل بسعر 400 جنيها للفرد الواحد.

حفلات مسار إجباري

وكانت فرقة مسار إجباري في جولات احتفالية بين في دول العالم المختلفة، خاصة برلين وباريس، ولكن لظروف طارئة ألغي حفلهم الأخير في باريس، وأعلن عن ذلك أعضاء الفريق من خلال حسابتهم الرسمية عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام”، فقالو: “جمهورنا في باريس.. بنعتذر جدا، اضطرينا نأجل الحفلة ليوم السبت القادم نظرا لظروف خارجة عن إرادتنا”، وكان تلك الظروف هي عدم وجود طيران من بارلين إلى باريس اذ كان يحيى الفريق حفلا غنائيا هناك”.

أغاني مسار إجباري

ويذكر أن أخر أغنيات فريق مسار إجباري التي حققت نجاحا واسعا خلال فترة طرحها  “نص الحجات” الذين احتفلوا بها في عدد من الدول خلال حفلاتهم المختلفة داخل مصر وخارجها، ولاقت روجا واسعا بين الجمهور، وأتت كلمات أغنية نص الحجات على النحو الأتي: مكتوب عليك نص الحاجات مكتوب عليك نص العما مكتوب عليك نص السكات نص العياط و الهمهمه مكتوب عليك ، نص انبساط ، متبقي من نص إترمى مكتوب عليك نص السما مالكش حق في كلها نص امتحان مالملزمه نص الحلول هتحلها.

مكتوب عليك حبة حاجات ، حبة حاجات من ضمنها تبص بصه عاللي فات ، كام نص مات كام نص عاش ، كام نص مستنيك ماجاش بصه عاللي فات ، كام نص مات كام نص عنك مره حاش ، نص اللي كان مغفلك ياما تهت ياما، و اتمنيت علامه و مشيت عكس عكاس و اتعشمت في ناس عايش بين وشوش ، عايز ناس ماجوش انصاص بحوّشها و بحوش لحالي ، بحالي انا اللي اتكفيت ، و انا اللي اكتفيت و رحت ياما و ياما جيت ، لفيت و بقيت انا الحاوي ، انا الغاوي ، ده انا مخاوي انا الغاوي في عز النوّه أعوم و ياما وقعت ياما ، بس برجع تاني اقوم بص بصه عاللي فات ، كام نص مات كام نص عاش كام نص مستنيك ماجاش بصه عاللي فات ، كام نص مات فتعيد حساب كل اللي الحاجات تلقى اللي فاتك كملك

تابع موقع تحيا مصر علي