عاجل
الثلاثاء 16 أغسطس 2022 الموافق 18 محرم 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

رضا حامد يشكو إهمال الوسط الفني له: "صحابي مش بيشغلوني ومش قادر أكل عيش"

رضا حامد
رضا حامد

حل الفنان رضا حامد ضيف على برنامج “كلام الناس” الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز عبر قناة mbc مصر، وذلك للحديث عن سبب اختفائه عن الوسط الفني لفترة طويلة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير سبب اختفاء الفنان رضا حامد عن الوسط الفني

وقال رضا حامد متحدثا عن سبب اختفائه: "مش عارف سبب إختفائي بس شهرتي وتاريخي الفني بيشفعلي إنهم يسألوا عني أنا فين، أنا ساعات بتحرج وبتوتر أما الجمهور بيوقفني في الشاعر وبيقولي إنت فين ومش ناوي ترجع تمثل تانيطز

رضا حامد:مش قادر أكل عيش لأني بقالي سنين مش بشتغل

وتحدث رضا حامد عن إهمال الوسط الفني له، فقال: “أنا كان أجري قليل في أعمالي الفنية، وكنت ممكن أعمال عمل واحد طول السنة بأجر رمزي، لكن أنا دولقتي بقالي سنين مش شغال فبقيت مش قادر أكل عيش”.

وتابع رضا حامد حديثه: “زعلان من صديقي محمد ثروت، كل نجوم الوسط الفني عندهم جروبات خاصة بيهم وبيساندو بعض وقت أزماتهم إلا أنا أصدقائي مش راضيين يشغلوني”.

رضا حامد: “ابني قلقان عليا وزعلان إني موهوب ومش بتشغل”

وأكد رضا حامد أن نجله يسعى بشكل مستمر لأن يتواصل مع نجوم ومخرجين كبار، رغبة أن يتحدث أحد مع والده للدخول في عمل فني، اذ قال: "ابني قلقان عليا حاسس ان أبوه موهوب ومش بيشتغل ودخل كلم عبد الرحيم كمال وهو رد عليه وقاله دا نجم كبير ومحترم وهيكون معانا وأما قولتله ليه عملت كدة قالي عشان انت مقصر في حق نفسك”.

رضا حامد: “خايف أهاجم تامر حسني ميشغلنيش معاه تاني”

وتطرق رضا حامد بالحديث عن تامر حسني، فقال: “مش عايز أهاجمه عشان ممكن ميشغلنين معاه تاني.. بس هو بيشتغل ومش بيجبني معاه في عمل ليه تاني مع إنه عارف إني موهوب ودمي خفيف وهو دمه خفيف  فلو بقيت أبوه أو خاله في فيلم مش هيحصل حاجة”.

أما عن عادل إمام فأكد أنه يحترمه ويتمناله الشفاء مشيرا إلى أنه مهما حدث بينه وبين الزعيم خلافات سيتذكر إشادته به بأنه فنان موهوب ويستحق التقدير.

تابع موقع تحيا مصر علي