عاجل
الثلاثاء 09 أغسطس 2022 الموافق 11 محرم 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد سعد يؤيد استقالة هاني شاكر: “أحسنله كان في مكان مش لايق بيه”

هاني شاكر وأحمد سعد
هاني شاكر وأحمد سعد

علق المطرب أحمد سعد عن استقالة الفنانة هاني شاكر من منصبة كنقيب للمهن الموسيقية، وذلك خلال حلوله ضيف على راديو إنرجي92.1 في برنامج زهرة رامي ووائل منصور.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تعليق أحمد سعد على استقالة هاني شاكر

أحمد سهد يؤيد استقالة هاني شاكر عن منصبه في النقابة

وقال أحمد سعد مؤيدا استقالة هاني شاكر عن منصبه في نقابة المهن الموسيقية، فقال: شايف إنه أحسن إن أستاذ هاني  شاكر يستقيل لأنه قيمة كبيرة جدًا في مصر وفي الوطن العربي، وللأسف اللي حصل في النقابة ميلقش باسمه كفنان كبير، مع كامل الاحترام والتقدير لجميع أطراف المشكلة اللي حصلت".

وتابع أحمد سعد حديثه، فقال: “أستاذ هاني قيمة كبيرة ودايما في أي بروفات أو حفلات بيكون في وضع وصورة مشرفة سواء في مصر أو في الوطن العربي، بالتالي مينفعش النقابة تخليه قاعد في مكان ما يليقش بيه”.

إستقالة الفنان هاني شاكر

جدير بالذكر، أنه أعلن الفنان هاني شاكر استقالته عن منصبه كنقيب للمهن الموسيقية خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب في برنامجه “الحكاية” المذاع عبر قناة mbc  مصر، مشيرا إلى أنه قرار لا عودة فيه خاصة بعد حدث في مؤتمر صلح مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش، بين سعيد الأرتيسيت وأحمد رمضان سكرتير عام النقابة، وبالفعل تم قبول استقالة هاني شاكر فعليا وفتج باب الترشيح لتولي رئاسة نقابة الموسيقيين بدلا منه.

أحمد سعد يتألق بأغنيته الجديدة وسع وسع

من ناحية أخرى، تألق المطرب أحمد سعد بأحدث أعماله الغنائية التي أتت بعنوان “وسع وسع” واحتلت تريند رقم 5 في الأكثر روجا بين المستمعين، والتي جاء مطلعها: شوف انت عامل و انا عامل ايه شوف انت قد ايه و انا قد ايه شوف انت اصلك ايه و انا اصلي ايه ده اللي انت فرحت بيه انا متعود عليه انا اللي ليك امان و عارف من زمان من غيري تعمل ايه هتبوظ اكتر كمان تفضل مشغول بحالي بالمكسب اللي جالي واللي من مخي واقع هتموت و تلاقيه

وسع وسع … وسع وسع .. وسع وسع .. وسع وسع مين اللي جاي استني دوره جاي اهلا باللي عايز سيبه انا عايزه حي شوف انت جاي منين وانا جاي منين شوف انت روحت فين وانا روحت فين شوف انت تبقي مين وانا ابقي مين ده اللي عملته في حياتك عملته انا في يومين انا اللي ليك امان و عارف من زمان من غيري تعمل ايه هتبوظ اكتر كمان تفضل مشغول بحالي بالمكسب اللي جالي واللي من مخي واقع هتموت و تلاقيه وسع وسع … وسع وسع .. وسع وسع .. وسع وسع

تابع موقع تحيا مصر علي