عاجل
الثلاثاء 09 أغسطس 2022 الموافق 11 محرم 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

ميار الببلاوي تتعرض للسرقة: "خد شقايا ورزق ابني بالحرام"

ميار الببلاوي
ميار الببلاوي

أعلنت الفنانة ميار الببلاوي تعرضها للسرقة خلال الساعات القليلة الماضية، وأوضحت أنه تمت سرقة مبلغ مالي كبير منها، وحتى الآن لم تتعرف على السارق.

تحيا مصر يكشف تفاصيل سرقة ميار الببلاوي

سرقة ميار الببلاوي

وكتبت الفنانة ميار الببلاوي عبر صفحتها الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك: “اتسرق مني مبلغ كبير بالنسبالي، والكارثة معرفش مين وإزاي اختفى الطريقة عجيبة أوي”.

وتابعت: “عارفة أنكم هتقولولي فداكي لكن بالله عليكم تدعو على اللي قهرني كده النهاردة، ونكد عليا وخد شقايا ورزق ابني بالسرقة الحرام”.

وكانت ميار الببلاوي قد كشفت عن تعرضها لوعكة صحية مؤخرًا وأشارت إلى أنها تشعر بالموت، بسبب تعرضها لبعض المشاكل بالقلب.

تعرض ميار الببلاوي لوعكة صحية

وكتبت الإعلامية ميار الببلاوي عبر صفحتها قائلة: “جاية أقوم من السرير حسيت بأزمة قلبية، جسمي كله ساقع وبترعش، أخدت الدواء ارتحت شوية”.

وأضافت قائلة: “لسة مش قادرة أرفع راسي، وجهي منمل.. أعمل إيه أكلم دكتور ولا الموضوع بسيط ممكن إرهاق.. يارب قويني.. اللي هيعدوا يقولوا بتكتبي ليه؟".

واختتمت: “أنا حاسة أقسم بالله إنى بموت وممعيش حد، وعلى الفور انهالت عليها التعليقات من قبل متابعيها، الذين حرصوا على طمئنتها، والدعاء لها بالشفاء العاجل، حتى تمر من هذه الأزمة على خير”.

تصريحات ميار الببلاوي

وكان للإعلامية ميار الببلاوي تصريحات جريئة في أول أيام العيد حيث قالت عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»: “أول عيد أضحى من غير أمي أنا مش هدبح؛ لأنى لا بعرف أقف ولا أوزع”.

وتابعت أيضًا: "ولا أنضف هي اللي كانت بتعمل كل حاجة.. الله يرحمك ياللي كل يوم بحس إني حرفيًا من غيرك لايصة ومكسورة".

وجاء رد الإعلامية والفنانة المصرية ميار الببلاوي على انتقادات نشر حياتها الشخصية عبر مواقع التواصل الاجتماعي، قائلة: "بجد هو أنا أوفر لما بجري عليكم لما يحصلي حاجة لما ببقى زعلانة أو فرحانة أو تعبانة، ما أنا بحبكم قوي من غير ما أشوفكم.. دعاؤكم بيفرق معايا ده بفضل دعاء أمي ودعائكم، ربنا نجاني وأنا بين الحياة والموت في أمريكا". 

تابع موقع تحيا مصر علي