عاجل
السبت 20 أغسطس 2022 الموافق 22 محرم 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

روبي: "اشتغلت موديل عشان أصرف على نفسي.. وظلمت أمي"

روبي
روبي

حلت الفنانة روبي ضيفة على برنامج “معكم” الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي عبر قناة cbc، لتتحدث عن مسيرتها الفنية بين التمثيل والغناء وكيفية تعاونها مع الفنان عزيز الشافعي.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل تصريحات روبي مع منى الشاذلي

روبي وتعاونها مع منى الشاذلي

تحدثت روبي خلال البرنامج عن تعاونها مع عزيز الشافعي، فقالت: اتخانقت معا في البداية قبل أغنية حتة تانية ، وكنت بقوله اي هوبا دي عايزة كلام فيه معنى واي فيستك ده،  وحقيقي نفسي أدخل دماغ الراجل ده اشوف فيها اي”.

وتابعت: “مش عارفة الناس ممكن تستغباني ولا لا إني كنت خايفة من كلمة هوبا، بس اكتشفت إنه عارف دماغ الناس أكتر مني وكلمة هوبة أكتر حاجة علقت مع الناس”.

روبي تكشف كواليس تبديل اسم رانيا بإسمها الفني 

وكشفت روبي عن اسمها الحقيقة رانيا، كاشفة عن سبب تسميتها بـ روبي، فقالت: “كنا بنصور فيلم سكوت هنصور مع يوسف شاهين هو بيحبني أوي وأنا كنت شغالة معاه في الثانوي وقالي فيه رانيات كتير أوي في السوق فهسميكي سحر وبعدما اعترضت على اسم سحر سماني روبي”.

وعن دخولها مجال التمثيل، قالت روبي: “دخلت المجال كموديل إعلانات عشان أجيب فلوس أصرف بيها على دروسي في الثانوية، ومكنش طموحاتي الشهرة أنا كان طموحي أتجوز وأقعد في البيت وتبقى حياتي تقليدية”.

روبي: كنت طفلة متمردة وظلمت أمي

وتطرقت روبي بالحديث عن حياتها الشخصية، مشيرة إلى أن جدها كان صعيدي ولديه طار يريد أخذه، وتابعت: “أنا كنت طفلة متمردة مقدرش أعتمد على حد ولا أقول لحد عايزة حاجة، وكنت أنانية جدا لدرجة إني خليت أمي أرملة سنين كتيرة ورفضت إنها تتجوز بعد ما والدي مات ودلوقتي ببقى عايزة أضرب نفسي ميت جزمة لأني ظلمتها”.

حفل روبي في الساحل الشمالي 

من ناحية أخرى، تستعد الفنانة روبي لإحياء حفل غنائي في الساحل الشمالي وذلك في يوم 12 من شهر أغسطس الجاري، ضمن حفلات النجوم لـ صيف 2022، والتي أتت أسعارها متراوحة  بين 6 فئات وهم: “650 جنيها، 850 جنيها، 1450 جنيها، 1700 جنيها، 2000 جنيها”.

تابع موقع تحيا مصر علي