عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

جبت 57%.. محمد هنيدي يثير الجدل بتعليقه عن نتيجة الثانوية العامة

محمد هنيدي
محمد هنيدي

حرص الفنان محمد هنيدي أن يتفاعل مع ظهور نتيجة الثانوية العامة اليوم السبت، حيث شارك جمهوره ومتابعيه من طلاب الثانوية العامة ذكرياته مع النتيجة.

تحيا مصر يرصد تعليق محمد هنيدي عن الثانوية العامة

محمد هنيدي نتيجة الثانوية العامة

استعاد الفنان محمد هنيدي حوار دار بينه وبين والده يوم نتيجة الثانوية العامة، لافتًا إلى أنه حصل على 57٪ في الثانوية العامة وجاء ذلك عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي.

وكتب الفنان محمد هنيدي عبر صفحته بموقع فيس بوك: “بابا عارف مين ده؟! - مين يا حبيبي؟ ده بيل جيتس من أغنى اغنياء العالم .. بيل جيتس كان عنده واحد صاحبه طلع الأول”.

وتابع: اما بيل جيتس سقط في الثانوية العامة .. يدور الزمن ويلف في دواير وصاحبه بقى شغال عنده دلوقتي - ايوة يعني عايز ايه؟! عايز افرحك واقولك ان ابنك بقى بيل جيتس" واختتم هنيدي التدوينة قائلا :"بمناسبة الثانوية ولما شلت مادتين وجبت ٥٧٪".

مشروع محمد هنيدي

يذكر أن الفنان محمد هنيدي كان قد أثار ضجة بسبب الإعلان عن مشروعه حيث كتب: “لكل الرجالة اللي كانت بتتكسف تنزل الشواطئ بكلسوناتها، أنا قدرت أحولكم الكلسون لبراند، هتقدر تنزل بيه ١٧٧ شاطئ في مصر من افخم الشواطئ”.

واستكمل: "محدش هيقدر يمنعك ولا يتريق عليك لانك لابس براند بـ ٦ الاف جنيه، ويشمل الدخول للشواطئ والفنادق اللي فوق ٥٠ اف جنيه في الليلة وممكن تدخل بيه من بوابات مارينا بدون ماحد يكلمك، أول ما يشوفوا الكلسون هيدخلوك علطول متوفر بكل ألوان الطيف "ناقصة لون".

وحصد المنشور تفاعل كبير، وصدقه بعض المتابعين لمحمد هنيدي، ليقوم بهذا التعليق لكي يوضح أنه يمزح فقط، قائلًا: “طبعا الكلام هزار، البسوا اللي تحبوه في اي مكان عايزينه .. مش لازم تلبس حاجة غالية عشان تعجب الناس ويقولوا ده ابن ناس”.

آخر أعمال محمد هنيدي

واختتم: "زي ما قال ابويا "ياما ناس لابسة بس قليلة الرباية" .. واللي يحكم عليك بلبسك بيبقى عقله اصغر من عقل بسيط  في اسبونج بوب، مع الإعتذار لبسيط".

يذكر أن آخر أعمال نجم الكوميديا محمد هنيدي أنه يستعد قريبًا لإطلاق برنامج ديجيتال يخوض فيه تجربة الميتافيرس، ليكتشف تقنيات العالم الافتراضي تحت مرئى ومسمع الجمهور من خلال برنامج يقدمه في عشر حلقات.

تابع موقع تحيا مصر علي