عاجل
الجمعة 12 أغسطس 2022 الموافق 14 محرم 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسين يشيد بـ الهضبة: "صاحب فضل على الصناعة واللي بيقترن باسمه بيطلع السما"

تامر حسين وعمرو دياب
تامر حسين وعمرو دياب

أشاد الملحن تامر حسين، بالهضبة عمرو دياب وذلك أثناء إحياء حفله الأخير في مدينة العلمين الذي أقيم في مساء أمس الجمعة ضمن مهرجان العلمين في صيف 2022.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة تامر حسين لـ عمرو دياب بعد حفله في العلمين

رسالة تامر حسين لـ عمرو دياب

وقال تامر حسين لـ عمرو أديب في فيديو متداول شاركه عدد كبير من الجمهور عبر مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة: “ الراجل ده صاحب فضل على الصناعة كلها، من أول الشعراء والملحنين وأي حد اقترن اسمه بيه بقى في السماء والله”.

أخر أعمال عمرو دياب الغنائية

من ناحية أخرى، كانت أخر أعمال الهضبة عمرو دياب الغنائية طرح أغنيته الجديدة “باريس”، والتي أتت كلماتها: " "يا مكسر كل المقاييس.. مين زيك طب كده فى باريس، قمر جديد وعمل طفرة.. وأنا اللي ويايا الشفرة.. حفرتك مليون حفرة.. وخطط ملت كل الكراريس.. لما شفتك جت إشارة.. دوخت حسيت بالحرارة.. جايزة الأعلى بجدارة.. في العصر الحديث.. لو كان عندك ليا… سيب الباقي عليا.. قدم ليا السبت انا يا حبيبي..وأنا معاك للخميس".

وتعد أغنية عمرو دياب الجديدة من  كلمات أيمن بهجت قمر، والموزع وسام عبد المنعم، وهي من ألحان محمد يحيى، ومكساج ماستر أمير محروس.

أغنية زمن المجاملة

وسبق وأن طرح عمرو دياب أغنية “زمن المجاملة”، وأتت كلماتها: "زمن المجاملة انتهي والجاي مصلحتي.. ناس مهما اعملها بتقل من راحتي.. وعليا بايه انا عليا بايه.. ده لا حد فاكرلي جميل جميل يشكرني عليه.. ولا حد بيتمر فيه اسف علي صراحتي.. لا لا لا لا لا لا
لا لا لا لا لا لا.. ماعملت خير واتنسي ولا حد قدرني.. لو فيكوا ناس مخلصه واحد يفكرني.. عملت خير واتنسي ولا حد قدرني
والكدب بقي مدرسه في ناس بتبهرني.. وعليا بايه انا عليا بايه.. ده لا حد فاكرلي جميل جميل يشكرني عليه.. ولا حد بيتمر فيه اسف علي صراحتي.. لا لا لا لا لا لا.. لا لا لا لا لا لا.. لو اللي ضحي وعمل زي اللي ماعملش.. يبقي كده مافيش امل وفهمت مزعلش.. وعليا بايه انا عليا بايه.. ده لا حد فاكرلي جميل جميل يشكرني عليه.. ولا حد بيتمر فيه اسف علي صراحتي.. لا لا لا لا لا لا.. لا لا لا لا لا لا لو اللي ضحى وعمل زي اللي ماعملشي.. يبقى كدة مافيش امل وفهمت ما ازعلشي.. لو اللي ضحى وعمل زي اللي ماعملشي يبقى كدة مافيش امل وفهمت ما ازعلشي,, وعليا بايه انا عليا بايه. ده لاحد فاكرلي جميل جميل يشكرني عليه.. ولا حد بيتمر فيه اسف علي صراحتي.. وعليا بايه انا عليا بايه.. ده لا حد فاكرلي جميل جميل يشكرني عليه.. ولا حد بيتمر فيه اسف علي صراحتي".

تابع موقع تحيا مصر علي