عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حورية فرغلي في "الترابيزة": "والدي ووالدتي انفصلوا وأنا 42 ساعة وخوفت من خالد يوسف لهذا السبب"

حورية فرغلي برنامج
حورية فرغلي برنامج الترابيزة

حلت الفنانة حورية فرغلي ضيفة الإعلامية أميرة بدر ببرنامجها “الترابيزة” المذاع عبر شاشة قناة الشمس الفضائية، وأثارت ضجة كبيرة بتصريحاتها الجريئة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل طفولة حورية فرغلي

طفولة حورية فرغلي

تحدثت الفنانة حورية فرغلي عن طفولتها وبدايتها الفنية بجانب الحب الأول في حياتها، قائلة: "اتولدت في الكويت ووالدي كان جراح هناك وانفصل عن والدتي وأنا عندي 42 ساعة".

وأضافت: “عمري ما شوفت والدتي لحد ما كملت الـ 7 سنين وكنت عايشة مع والدي وزوجته.. عمر زوجة والدي ما عوضتني حنان أمي”.

واستكملت الفنانة حورية فرغلي قائلة: “حبيبي الأول توفى قبل كتبت الكتاب بيوم في حادثة عربية بعد قصة حب سنتين وعمرنا ما اتخانقنا.. صورة حبيبي الأول لسة على الموبايل عندي رغم وفاته من 20 سنة ومبيروحش عن بالي”.

تصريحات حورية فرغلي برنامج الترابيزة

قالت أيضًا الفنانة حورية فرغلي: "اتطلقت بعد شهر ووالدتي اللي ضغطت عليا اتجوز عشان ميقولوش عانس.. حورية فرغلي: "اتطلقت بعد شهر ووالدتي اللي ضغطت عليا اتجوز عشان ميقولوش عانس".

وتابعت حورية فرغلي: “محدش من الوسط الفني معجب بيا خالص.. كنت مخطوبة وقت فيلم كلمني شكرا وبعدها خطيبي اداني الدبلة، ومشهدي في كلمني شكرا الجريء مكنش مكتوب في السيناريو”.

واستكملت قائلة: "وخالد يوسف غير السيناريو عشان يخليني أخت غادة عبد الرازق بسبب الشبه اللي بينا.. الكاميرا بينت إني قلعت هدومي في فيلم كلمني شكرا لكن أنا مقلعتش هدومي وكان أول يوم تصوير ليا وخوفت من خالد يوسف".

حورية فرغلي فيلم كلمني شكرًا

وأوضحت الفنانة قائلة: “لو رجع بيا الزمن مش هعمل المشهد تاني في فيلم كلمني شكرا..حورية فرغلي: "اللي عايز يتعرف عليا يلبسني دبلة الخطوبة عشان ميتقالش ماشية معاه وكنت ضد ثورة يناير والرئيس مبارك معمليش لا حاجة حلوة ولا وحشة".

وأشارت الفنانة حورية فرغلي إلى أن: "مفتي السعودية وقف الجزء الثالث من مسلسل ساحرة الجنوب، وقالت أيضًا إن المؤلف وحيد حامد قال لها إنها من تقدم دور الفتاه الشعبية من خلال مسلسل “بدون ذكر أسماء”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي