عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الرابر موسى سام مازحًا مع جمهوره: محدش يرمي موبايلات هاخدها وأمشي

موسى سام
موسى سام

أحيا مطرب الراب الشهير موسى سام اليوم حفلًا غنائيًا على خشبة مسرح الزمالك بمشاركة الرابر أبو الأنوار وسط حضور جمهوري كبير متفاعل مع الأغاني.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل موسى سام وأبو الأنوار

وأثناء الحفل حرص عدد من الحضور على إلقاء هواتفهم الخاصة على خشبة المسرح لاتقاط الصور مع موسى، فمازحهم الأخير قائلًا: "محدش يرمي الموبايلات يجدعان علشان هاخدها وأمشي.

أسعار تذاكر حفل موسى سام وأبو الأنوار في مسرح الزمالك

قسمت إدارة مسرح الزمالك أسعار تذاكر حفل الرابر موسى سام والرابر أبو الأنوار إلى فئتين، الأولى يصل سعرها إلى 800 جنيه مصري والثانية يصل سعرها إلى 200 جنيه مصري.

أخر أعمال موسى سام وأبو الأنوار

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الرابر موسى سام بالتعاون مع الرابر أبو الأنوار أغنية "عساس" التي تم طرحها يوم 26 من شهر نوفمبر الماضي عبر القناة الرسمية لموسى سام على موقع الفيديوهات العالمي "يوتيوب"، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 717 ألف مشاهدة.

كلمات أغنية “عساس”

وتقول كلمات الأغنية: “جوا دماغي دوامة مش فاهم إحساس، خمسة في عين الحسود لما يشوفني يتداري، ملقتش السلام كله جاي ف خناق، تزعل مني ف الحق بس تحب الكداب، وأنا أعملها للعالم مش جاي ف نفاق، شيطاني غفلني أنا شايف ملاك، مبقتش أحس كأني عايش أشلاء، احنا كرهنا الدنيا بس الدنيا حبانا، الكف دا ميزان وقت الحق بتبان، على وشك مكتوبه لو عوزت تنساك”.

“واحنا علاجنا أن نموت لا مكنتش إنسان، أنتي عايزة السؤال أنا بعوز الاجابة، بس أحب الدنيا تبقا فوق السحاب، كل قصة زميلي بيبقا ليها أسبا، كل حتة زميلي لينا فيها أحباب، بس نخاف من الزحمة بس نخاف من الارشاد، بس يازميلي تنساك.. أنت زميلي دا بكام؟، أنت بتعض ف الناس، تعدي فالزحمة كأنك مجاش، كأنك خفاش.. كأنك بتموت.. كأنك عساس، كان الحياة مش محتاجة تفسير”.

"الوردة هتفتح بعدين دي هتموت، الحياة الجميلة ممكن تبقا كابوس، عشان الدنيا غدارة مليانة تمثيل
والي يقول الحق يبقا جي فكتير، زميلي فالجنة محتاج لتخدير، بس الدنيا بايظة قولي فين الخريطة".

تابع موقع تحيا مصر علي