عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

“الوعد اللي وعدتهوله مش هيمنعني عنه إلا موتي”.. رامي جمال يبدأ مسيرته مع المطرب النقاش| فيديو

رامي جمال والمطرب
رامي جمال والمطرب النقاش

شارك الفنان رامي جمال فيديو جديد له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام”، ليكشف عن أول لقاء بينه وبين الشاب أحمد سالم الذي عرف في الساحة بـ اسم “المطرب النقاش”.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل أول لقاء بين رامي جمال والمطرب النقاش

تفاصيل أول لقاء بين المطرب النقاش ورامي جمال

وقال رامي جمال خلال الفيديو، ملعنا عن بدأ التحضير لأغنيتين جديدين لـ المطرب النقاش أحمد سالم، فقال: “منورني النهاردة الفنان أحمد سيف، عشان الناس اللي كانت فاكرة ان احنا بنضيع وقت مفيش وقت هيضيع، أنا لسة راجع من السعودية عشان أقابله ونتفق على الشغل".

رامي جمال: بنحضر لأغنيتين واحدة ليا مع أحمد سالم والتانية ليه لوحده

وتابع رامي جمال حديثه، كاشفا عن أعماله مع أحمد سالم خلال الفترة المقبلة، فقال: “في 3 أو 4 أيام هنسمع أغاني من أهم ناس في مصر عشان نسمع أغنيتين واحدة ليا مع أحمد وواحدة لأحمد لوحده وهو بقالي ليه شركة إدارة أعمال اللي عايزه يقدر يتواصل معاه من خلالها”.

رامي جمال لـ المطرب النقاش: الوعد اللي وعدتهوله مش هيمنعني عنه إلا موتي

واختتم رامي جمال حديثه، موجها رسالة لـ أحمد سالم قال فيها: “الوعد اللي انا وعدته ليع مش هيمنعني عنه الا اما عمري يخلص وممكن أوصي المكتب كمان يكملوا معاه، أنا مش عايز منه أي حاجة ومش ممضيه على عقود إحتكار هو بشوش والناس حبته من أول فيديو عمله”.

رامي جمال يكشف سبب مساعدته لـ أحمد سالم

وسبق وأن تحدث رامي جمال عن سبب مساعدته لـ أحمد سالم، فقال: "“عايز اتكلم عن حاجة مهمة جدًا علشان أنا شايف القبول اللي ربنا كاتبه للفنان أحمد سالم، أحمد فنان بدرجة مشوفتهاش في حياتي مرتين تلاتة، وأنا شايف أن الحب اللي الناس حبته ليه دي حاجة مش بتحصل كل يوم، وأنا فرحان جدًا أن مازال الصوت الحلو والفن الحقيقي الناس بتحبه وبتدعمه، وفيه ناس كتير فرحانة وبتقولي شكرا أنك بتساعد أحمد لكن أنا مش بساعده، أنا بساعد نفسي كفنان وكملحن أن الوسط الفني يبقى فيه أصوات زي أحمد عشان دي حاجة بترقى بالذوق العام ودي حاجة بقينا محتاجينها جدا كلنا”.

تابع موقع تحيا مصر علي