عاجل
الخميس 09 مايو 2024 الموافق 01 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هدى رمزي: متحجبتش انا احتشمت.. وهذه حقيقة بيع بوسي مقتنيات نور الشريف

هدى رمزي وياسمين
هدى رمزي وياسمين عز

كشفت الفنانة هدى رمزي خلال حلولها ضيفة على برنامج كلام الناس الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز عبر قناة mbc مصر، عن حقيقة خلعها للحجاب بعد ظهورها عدد من المرات به قم فاجأت الجمهور بصورة بشعرها.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير حقيقة خلع هدى رمزي الحجاب فضلا عن القصة وراء بيع مقتنيات عمر الشريف

هدى رمزي: متحجبتش أنا احتشمت.. ومعرفش شيوخ ولا بحبهم

قالت هدى رمزي خلال البرنامج:  أنا متحجبتش احتشمت فقط وكانت الطرحة من بابا الاحتشام وتلت تربع شعري كان باين فيها، وبعدها شلتها خالص، وعن معرفتها بالشيخ الشعرواي وأنباء أنه كان سبب في ابتعادها عن التمثيل، فقالت: عمري ما قابلت الشيخ الشعراوي وماليش علاقة بين الشيوخ.

هدى رمزي تكشف حقيقة بيع بوسي مقتنيات نور الشريف

وتطرقت هدى رمزي بالحديث عن حقيقة بيع بوسي مقتنيات الفنان الكبير نور الشريف، خاصة بعدما انتشرت أنباء في الأيام الماضية تؤكد ذلك، فقالت رمزي: علاقتي بالفنانة بوسي بدأت أما كان عندها 8 سنوات، كنت وقتها بحضر كواليس فيلم الليلة الدافئة مع بابا، واحنا كنا بنعتبر نفسنا 3 أخوات، أنا وهي وأختها نورا.

وتابعت هدى رمزي حديثها: بوسي مستاءة جدا من الموضوع ده.. انا أما بمسك كوباية ولا حاجة من بتاعته بترفض تماما اني احركها من مكانها، الراجل ده بالنسبالهم حاجة كبيرة مستحيل أبنائه يبيعوا ضوفر منه، بقولكوا هما بيعتبروا إن ربنا فوق ثم نور الشريف تحت، وكانت بتحكيلي إن في فترة ما كان تعبان إن ممكن العاملين أخدوا الحاجات بتاعته دي.

ظلم وافتراء جامد من السوشيال ميديا

واضافت: الكلام ده ظلم جامد منهم وده عيب السوشيال ميديا وبيساعدوا على إن مصر ترجع لورا ومتطلعش قدام، وهما أعلى بكتير من أي حاجة تأثر بيهم، وبطلب من الناس ساعدونا إن الفن والرياضة يرجعوا زي ما كانوا زمان والجمهور هو اللي بيطلع وينزل، بعد وفاة نور مي وسارة وبوسي أخدوا كل الكتب وحطوها في مكتبة إسكندرية تكريمًا له.

من ناحية اخرى، صرحت هدى رمزي بأصدقائها في الوسط الفني مشيرة إلى أنها تمتلك أصدقاء كثيرين تحبهم ويحبونها، ولكن أكثر القريبين منها في الوسط هما النجوم  سهير رمزي وبوسي نور الشريف ونورا، مؤكدة أن سهير رمزي هي من جعلتها تحن للتمثيل مرة اخرى.

تابع موقع تحيا مصر علي