عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

"في أسرع وقت".. تامر حسني يعطي فرصة للأطفال الموهبين في التمثيل والغناء

تامر حسني
تامر حسني

أعلن الفنان تامر حسني عن فرصة للأهالي والأطفال الموهبين للترشيح لعمل فني جديد من المقرر أن يبدأ في تصويره خلال الفترة القليلة المقبلة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل إعلان تامر حسني للأطفال الموهبين

تامر حسني يعطي فرصة للأطفال الموهبين

وكتب تامر حسني، عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: “لكل الجهات المعنيه و الأسر اللي مربيه مواهب حلوه مهلبيه بدور على اطفال يمثلوا و يغنوا من سن ٩ ل ١٣ سنه ولاد و بنات موهوبين جداً ( في اسرع وقت )”.

وتابع: وياريت لو طفل كده تامرحسني في نفسه يعني يغني و يمثل".

تامر حسني في فيلم بحبك

من ناحية أخرى، يعرض للفنان تامر حسني في دور العرض السينمائية في مصر والعالم فيلم “بحبك” والتي تدور أحداثه حول شاب عصامى من الطبقة المتوسطة يجد نفسه مجزا بين حبيبته التى ينوى الزواج بها وخطيبته القديمة التى ظهرت فى حياته من جديد، ويشارك في البطولة كلًا من: تامر حسني، هنا الزاهد، حمدى الميرغنى، بيومى فؤاد، أحمد عزمى، تأليف وإخراج تامر حسني.

تامر حسني يتألق في ألبوم عشأنجي

وكان قد تألق تامر حسني بألبومه الجديد “عشأنجي”، الذي تكون في عدد من الأغنيات، والتي كان أخرها أغنية "سوحنا" من ألبومه"عشأنجى" وتعد الأغنية كلمات محمد عاطف، ألحان أحمد زعيم، توزيع وسام عبدالمنعم، والتي أتت كلماتها:يا قلبي في إيه ؟ مش اللي بيعمل الخير الأصول يلاقيه أدي اللي إحنا وقفنا معاه و علّينا فيه يا قلبي في إيه ؟ طلع كداب طلع ملهوش حبايب ولا حتى صحاب ده كان لازم لوحده من زمان يتساب يا قلبي في إيه؟ سوحنا و جرحنا جروح قلبت موازين  وجعنا و سبلنا جرح يعيش لسنين سوحنا و جرحنا جروح قلبت موازين ووجعنا و سبلنا جرح يعيش لسنين يا قلبي في إيه ؟ يا قلبي إنساه و ما تتمناش رجوعه ملناش أمان وياه نعتبره درس في حياتنا و إتعلمناه يا قلبي إنساه حرام يتلام أصل اللي عمله معانا ينهي أي كلام نحب روحنا شويه بقى و نمشي لقدام حرام يتلام سوحنا و جرحنا جروح قلبت موازين و وجعنا و سبلنا جرح يعيش لسنين سوحنا و جرحنا جروح قلبت موازين و وجعنا و سبلنا جرح يعيش لسنين".

تابع موقع تحيا مصر علي