عاجل
الأحد 02 أكتوبر 2022 الموافق 06 ربيع الأول 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

تارا عماد: عادل إمام اللي حطني على السلم وكنت بتبسط أما الناس تشتمني في ضد الكسر

تارا عماد وعادل إمام
تارا عماد وعادل إمام

كشفت الفنانة تارا عماد خلال برنامج مساء dmc المذاع على قناة dmc والذي يقدمه الإعلامي رامي رضوان، عن رأيها في بعض النجوم التي شاركتهم في عدد من أعمالها المختلفة، والذي أتى على رأسهم الفنان عادل إمام.

تحيا مصر يرصد تصريحات تارا عماد في مساء dmc

تارا عماد: عادل إمام اداني الفرصة اللي انا محتاجاها وبحلم بيها طول حياتي

تحدثت الفنانة تارا عماد عن مشاركتها في مسلسل “صاحب السعادة" بالتعاون مع الزعيم عادل إمام، فقالت: “عادل إمام حبيب قلبي، ومسلسل صاحب السعادة هو اللي حطني على السلم مع إني قبلها كنت عاملة عاملين بس مسمعش، دوري مع الزعيم خلى الناس تتكلم عن تارا عماد وهو اللي اداني الفرصة اللي انا محتاجاها وبحلم بيها طول حياتي”.

تارا عماد تكشف كوالي أول عمل مسرحي لها

وتطرقت تارا عماد بالحديث عن مشاركتها في مسرحية علاء الدين، قائلة: “أما كلموني قولت مسرحية إيه اللي أنا أعملها وقولتهم أنا مش مسرح ولا علاء الدين ولا حاجة، ورايحة متكدرة وفاكرة إني كدة بضيع وقتهم، بس التجربة كانت مختلفة وأحمد عز كان أول مرة يعمل مسرحية فمكنتش خايفة وقعد سنة بعملها وحبيتها جدا”.

تارا عماد: في ضد الكسر الناس كانت بتقولي إحنا مش طيقنك وكنت ببقى مبسوطة

وأعربت تارا عماد عن سعادتها بالمشاركة في مسلسل ضد الكسر بالتعاون مع الفنانة نيللي كريم والذي عرض في رمضان 2021، مشيرة إلى انها حققت نجاحات ساحقة بالشخصية التي قدمتها في العمل، مردفة: “كنت شخصية مستفزة، وكنت مبسوطة جدا ان الناس بتقولي انها مش طيقاني وممتنة للفرصة اللي اشتغلت فيها مع نيللي كريم أنا بحبها جدا”.

أما عن مسلسل موسى فكشقت بأنه من أصعب الأعمال التي شاركت بها، فقالت: “مسلسل موسى استمتعت فيها بالنتيجة، والمسلسل ده كان من أعصب المسلسلات اللي عملتها في حياتي وكنت موجوعة وبردانة وشربت من الماية دي، وكان صعبان عليا نفسي وكنت بقول ازاي الناس اللي حصلها كده فعلا”.

هذا وتحدثت تارا عماد خلال البرنامج أيضا عن الفنان كريم عبد العزيز والفنان خالد الصاوي، والتي أكدت انها تكن لهم كل التقدير والإحترام وسعدت بالتعاون معهم.

تابع موقع تحيا مصر علي