عاجل
الجمعة 07 أكتوبر 2022 الموافق 11 ربيع الأول 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

أعضاء فرقة "بلاك تيما" يصفون إحساسهم بعد الغناء مع محمد منير بالإسكندرية

بلاك تيما
بلاك تيما

تحدث أعضاء فرقة بلاك تيما الغنائية عن إحساسهم بمشاركة الكينج محمد منير في الغناء على خشبة المسرح في حفلته الأخيرة بالإسكندرية في برنامج "كلمة أخيرة" مع الإعلامية لميس الحديدي على شاشة تلفزيون قناة "أون".

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات أعضاء فرقة بلاك تيما عن مشاركتهم لمحمد منير في حفلته الأخيرة

حيث قال أحمد بحر أحد أعضاء فرقة بلاك تيما: "مشاركتنا للكينج محمد منير في حفلة الإسكندرية كان إحساس جديد بالنسبالي أول مرة أحس بيه، الواحد عارف أن فيه إحساس فرح أو سعادة، الحاجات دي أنتي خلاص عملتيها كتير ف قلبك متمرن عليها.. أنا سعيد فغصب عنك بتبتسمي.. دي كانت مشاعر متضاربة مكنتش عارف دا ايه، سعادة ولا حلم بيتحقق ولا بهجة".

واستكمل الفنان محمد عبده أحد أعضاء الفرقة حديثه عن الكينج محمد منير قائلًا: "منير بالنسبالي مأثر فيا كبني آدم أكتر من فنان، فكرة أن أنا أغني معاه على المسرح دا حلم كبير وحاجة كبيرة جدًا جدًا".

أخر أعمال فرقة بلاك تيما

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال فرقة "بلاك تيما" الغنائية أغنية "ألطف بينا يا رب" التي تم طرحها عبر قناتهم الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب يوم 19 من شهر أغسطس الماضي، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 3 آلاف مشاهدة.

كلمات أغنية “ألطف بينا يارب”

وجاءت الأغنية من كلمات وألحان محمد عبده، وتوزيع ومكس وماستر أحمد شعتوت، وتقول كلماتها: “كل عام وانتم بخير الصيف أهو جه علينا والهرمونات كتير بتجيب وتودي فينا مش هتطيق السرير وهتسهر الليالي وأصحابك الكتير هتخليك لا تبالي تهدى وتبرد نارك وتعلي وتجيب بطيخه بطيخه تطلع تتفاجأ بيها بتنشر جارتكوا مديحه مديحه ألطف بينا  يارب من الصيف وبلاويه واللى بيجرى فيه اللى بيجرى فيه ألطف بينا  يارب من الصيف وبلاويه واللى بيجرى فيه اللى بيجرى فيه محتاج تغير مود اسحل نفسك في الساحل وانت معدي الكمين إياك تعمل مشاكل هتعدي البوابات تلقى الموزز العجيبة هوت شورت وتاتوهات عمرك ما تلاقى جيبه فكك واطلع عالبحر وعلي علي المزيكا المزيكا”.

تابع موقع تحيا مصر علي