عاجل
الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لم ينعي والده.. نجل هشام سليم المتحول جنسيًا يلتزم الصمت

هشام سليم ونجله المتحول
هشام سليم ونجله المتحول جنسيًا

التزم نجل الفنان هشام سليم المتحول جنسيًا الصمت، ولم ينعي والده الراحل عن عالمنا منذ قليل، بعد صراع مع مرض السرطان.

تحيا مصر يرصد لكم عدم نعي نور هشام سليم لوالده 

نور هشام سليم المتحول جنسيًا 

وبالإطلاع على صفحاته بمواقع التواصل الإجتماعي، لم نجد أي منشورات لنعي والده الراحل، الذي توفى بعد عدم قدرته على الصمود أمام مرض السرطان.

هشام سليم ونجله المتحول جنسيًا

ويذكر أن نشر نور هشام سليم، مقطع فيديو على حسابه الشخصي بموقع انستجرام عام 2020، مُعلقًا على ما حدث معه ومع سارة حجازي قبل وبعد انتحارها، مُدافعًا عنها بعد اتهامات السوشيال ميديا لها بالكُفر بعد وفاتها.

نور هشام سليم عن انتحار سارة حجازي 

وظهر ابن الفنان هشام سليم المتحول جنسيًا يقول بالفيديو: اللي راضي بيا ومش راضي بملك الكاشف يبقي منافق، اللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق.. واللى هيجي يقول لا أصل دا الدين ودا الإسلام، لا دا دينك أنت وحياتك أنت، وبراحتك تفكر بطريقتك بس متفرضش دينك عليا أو على سارة أو على ملك.

وتابع نور: أنا زي زي سارة حجازي، واللي مش راضي بيها مش راضي بيا، واللي مش راضي بيها مش عاوزه عندي... ما حصل مع سارة حجازي المنتحرة وأيضا ملك الكاشف المتحولة جنسيا هتقولوا عليا كدا لما أموت؟ عادي مش فارقلي، بس لو أنت بتشرب وبتزني وبتحشش.

نور هشام سليم يدافع عن سارة حجازي وملك الكاشف

واستكمل حديثه باكيًا: فين الإنسانية يا جماعة، اللي هيجي يقول لا أصل انت عادى بس المثليين والمثليات حرام.. كما أكد أنه لم يكن لديه أي خلل هرموني عند تحوله جنسيا.. هقولكم حاجة أنا مكنش في خلل هرموني، ولا كان في حاجة، دا مكنش تصحيح، دا كان تحويل، فا أنا قدام ربنا اللي عملته دا غلط".

وأعرب نور عن استيائه من الحكم على سارة حجازي بعد انتحارها: حنا بني آدمين يا جماعة، الجريمة بتاعتها ايه؟ إنها بتحب البنات؟ أنتو مش ملائكة علشان ترحموا الناس، فهموني أو فهموا نفسكم، أنا مش عارف انتو ليه بتدعموني ومش بتدعموا الناس التانية، أنا مش فاهم ليه الدعم دا كله ليا”.

تابع موقع تحيا مصر علي