عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نور نجل هشام سليم: "يقتصر العزاء على تشييع الجنازة"

هشام سليم ونجله
هشام سليم ونجله

أعلن نور هشام سليم عن اقتصار العزاء، على تشييع الجنازة فقط، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير انستجرام.

تحيا مصر يرصد لكم في هذا إعلان نور هشام سليم عن تفاصيل العزاء

نور هشام سليم عن العزاء

وكتب نور هشام سليم عبر خاصية ستوري بحسابه الرسمي بموقع انستجرام:"شكر الله سعيكم جميعًا والعزاء يقتصر على الجنازة".

نور هشام سليم 

ويذكر أن نشر نور هشام سليم، مقطع فيديو على حسابه الشخصي بموقع انستجرام عام 2020، مُعلقًا على ما حدث معه ومع سارة حجازي قبل وبعد انتحارها، مُدافعًا عنها بعد اتهامات السوشيال ميديا لها بالكُفر بعد وفاتها.

نور هشام سليم عن انتحار سارة حجازي 

وظهر ابن الفنان هشام سليم المتحول جنسيًا يقول بالفيديو: اللي راضي بيا ومش راضي بملك الكاشف يبقي منافق، اللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق.. واللى هيجي يقول لا أصل دا الدين ودا الإسلام، لا دا دينك أنت وحياتك أنت، وبراحتك تفكر بطريقتك بس متفرضش دينك عليا أو على سارة أو على ملك.

وتابع نور: أنا زي زي سارة حجازي، واللي مش راضي بيها مش راضي بيا، واللي مش راضي بيها مش عاوزه عندي... ما حصل مع سارة حجازي المنتحرة وأيضا ملك الكاشف المتحولة جنسيا هتقولوا عليا كدا لما أموت؟ عادي مش فارقلي، بس لو أنت بتشرب وبتزني وبتحشش.

نور هشام سليم يدافع عن سارة حجازي وملك الكاشف

واستكمل حديثه باكيًا: فين الإنسانية يا جماعة، اللي هيجي يقول لا أصل انت عادى بس المثليين والمثليات حرام.. كما أكد أنه لم يكن لديه أي خلل هرموني عند تحوله جنسيا.. هقولكم حاجة أنا مكنش في خلل هرموني، ولا كان في حاجة، دا مكنش تصحيح، دا كان تحويل، فا أنا قدام ربنا اللي عملته دا غلط".

وأعرب نور عن استيائه من الحكم على سارة حجازي بعد انتحارها: حنا بني آدمين يا جماعة، الجريمة بتاعتها ايه؟ إنها بتحب البنات؟ أنتو مش ملائكة علشان ترحموا الناس، فهموني أو فهموا نفسكم، أنا مش عارف انتو ليه بتدعموني ومش بتدعموا الناس التانية، أنا مش فاهم ليه الدعم دا كله ليا”.

تابع موقع تحيا مصر علي