عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أشرف زكي عن حالة يسرا بعد وفاة هشام سليم: "في صدمة"

يسرا من جنازة هشام
يسرا من جنازة هشام سليم

كشفت الفنان أشرف زكي، نقيب المهن التمثيلية عن الحالة النفسية لـ الفنانة يسرا بعد وفاة هشام سليم، مشيرا إلى أنهم يشعرون بالصدمة والفقد لـ صديق غالي وانسان رفيع الخلق.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل الحالة النفسية لـ يسرا بعد وفاة هشام سليم

تفاصيل الحالة النفسية لـ يسرا بعد وفاة هشام سليم

قال أشرف زكي خلال برنامج et بالعربي: “أنا في صدمة كبيرة.. ربنا يكون في عونهم ويصبرهم، أنا شوفتها يوم الجنازة كانت تعبانة بشكل كبير جدا، وربنا يصبرها ويصبر زوجها ويصبرنا كلنا، هشام كان أخونا كلنا وأنا بشكل شخصي فقدت صديق غالي وانسان رفيع الخلق وكل حاجة كان فيها رائع كفنان وممثل وانسان”.

انهيار يسرا في جنازة هشام سليم

وكانت قد ظهرت يسرا في حالة انهيار شديد في جنازة الفنان الراحل هشام سليم الذي رحل عن عالمنا في يوم 22 من شهر سبتمبر الجاري، بعد صراع طويل مع مرض سرطان الرئة الذي دام لمدة عامين، وفجع عدد كبير من نجوم الوسط الفني لـ نبأ وفاته، وخرجوا ليتحدثوا عن أعماله الانسانية الذي قدمها في مسيرته.

نجوم الفن يهاجموا رواد السوشيال ميديا بسبب هشام سليم

من ناحية اخرى، كان قد خرج عدد كبير من نجوم الفن لـ يهاجموا رواد السوشيال ميديا بسبب حديثهم عن نجل هشام سليم، اذ قالت الفنانة وفاء مكي: “أنا وهشام سليم قعدنا فترة طويلة وسافرنا مع بعض وعيشنا مع بعض وأخلاقه جميلة ومن جواه في حاله، وزعلانة عشان البهدلة اللي حصلت في الأخر، اي اللي حصل عشان يعموا معاه كدة ويتكلموا عن ابنه، دا كان انسان جدع وخير وبيعمل حاجات حلوة محدش كان حاسس بيها، بطلب من الناس الرحمة، الرحمة حلوة أوي، والموت ليه حرمته وليه هبته.

بينما قال عمرو أديب: " “احنا بقينا قتلة ومتوحشين مش قادرين نسيب الناس في حالها.. هيفيد اي انك تقول رأيك في راجل مات، الراجل مات وسط أهله هيفرق معاكم في اي ان الراجل كان عنده مشاكل معاهم ولا لا.. الراجل مات عايزينه يجراله إيه أكتر من كدة، حد مات يجوز عليه الرحمة في السنتين اللي فاتوا مسبناش حد في حاله ولا يموت في سلام، هو وأهله عندهم مصيبة اكتر من كدة؟”.

تابع موقع تحيا مصر علي