عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هند سعيد صالح: "والدي ملهوش زي واتخضيت من دفاع الناس عنه"

هند سعيد صالح
هند سعيد صالح

حلت هند سعيد صالح، ضيفة على برنامج  يحدث في مصر لتكشف تفاصيل تعرض والدها للهجوم من قبل الفنان فكري صادق، ورد فعلها عندما شاهدت الفيديو.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات عند سعيد صالح لـ يحدث في مصر

ابنة سعيد صالح: الكومنتات كلها دافعت عن والدي فكان طبيعي اني مردش

روت هند سعيد صالح تفاصيل المشاجرة بينها وبين فكري صادق بسبب والدها، فقالت: “الحكاية بدايتها إحنا مكناش فيها، والمذيعة تسأله عن شلغه فيتكلم عن سلام يا صحابي، وفجأة نروح في حتة تانية خالص، أنا مكنتش أعرف في صديق ليا لقيته بعتلي وبيقولي شوفي الفيديو ده وهو متعصب، واكتشفت ان الكومنتس كلها بتدافع، وأنا مش طبعي أرد”.

هند سعيد صالح: والدي ملهوش زي والتصريح اللي ضايقني اللي اتهمه فيه بانه معندوش قدر من الانسانية

وتابعت هند سعيد صالح حديثها، فقالت: “عندي استعداد حد يقول مبحبش سعيد صالح أو أنا مبحبش تمثيل سعيد صالح، سعيد صالح ملهوش زي، عادل إمام ملهوش زي ومحمود عبد العزيز وفاروق الفيشاوي ومحمود الجندي”.

وأضافت: “عرفت الجزء التاني بالصدفة لقيت إخواتي أيمن بهجت قمر وعلاء ولي الدين وبيكلمنوا وبيقولولي شوفتي اللي حصل وبعتهولي التسجيل فكنت في عدم استيعاب ودخلت في صدمة وضربات قلب وقلبت معايا بضحك، وأكتر حاجة ضيقتني، سعيد صالح معندوش قدر ضئيل من الانسانية”.

أزمة فكري صادق وسعيد صالح

جدير بالذكر، أنه كان قد خرج الفنان فكري صاق خلال برنامج كلمة اخيرة، الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي عبر قناة أون، وقال عن سعيد صالح: "فيلم سلام ياصاحبي كان بالنسبة لي عادل إمام، لكن سعيد صالح ممثل عادي وفيه كتير زيه”، وبعد انتشار هذا التصريح انفجرت السوشيال ميديا على فكري صادق بالحديث عن مسيرة الفنان الراحل الفنية، قائلين: سعيد صالح موهبة متفردة مش هيجى زيها تانى الف رحمة ونور عليه، مع  كامل احترامى للفنان فكرى صادق الفنان سعيد صالح كان ممثل عبقرى و تقيل جدا في الكوميديا ماكنش قليل، انت شكلك كبرت وخرفت سعيد صالح يعمل منك  عشره انت وعادل أمام الله يرحمه ممثل عظيم.

تابع موقع تحيا مصر علي