عاجل
الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد رمضان بعد إلغاء حفله بالإسكندرية: "عندك سلطة تلغي حفلتي بس معندكش على الأرض محبتي"

محمد رمضان
محمد رمضان

خرج الفنان محمد رمضان لـ يعلق على نبأ إلغاء حفله في الاسكندرية الذي كان من المقرر إقامته في يوم 7 من شهر أكتوبر الجاري، وذلك بسبب عدد من المطالبات الجماهيرية من قبل أهالي الإسكندرية بـ بالغاء الحفل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تعليق محمد رمضان على إلغاء حفل في الاسكندرية

حفل محمد رمضان في الاسكندرية 

وشارك محمد رمضان فيديو له من داخل مدينة الإسكندرية وتجمهر الجماهير حوله، وعلق عليها: “عندك سُلطة تلغي حفلتي .. عندك سُلطة تهد .. بس معندكش ع الأرض محبتي .. ولا عندك عزوة بجد، دي ليلة ب١٠٠٠ حفلة ، اللهم ديمها نعمة".

جدل الغاء حفل محمد رمضان في الاسكندرية 

وألغى حفل محمد رمضان في الاسكندرية بشكل رسمي بعد حملة المقاطعة الذي أطلقها أهل أسكندرية منذ إعلانه عن الحفل، رافيعن هشتاج “غير مرحب بك في الأسكندرية”، وخرج محمد رمضان ليرد على حملات المقاطعة، قائلا: “ السيد محافظ الشرقية السابق بيدعم حملة اسكندرية لا ترحب بيك يا محمد رمضان، والجرايد الرسمية المصرية بتدعم حملة اسكندرية لا ترحب بيك يا محمد رمضان، والشركة المنظمة للحفلة بايعة 70% من التذاكر مع إن الحلفة كمان 17 يوم، ولسه بدري، حلو يا سيادة المحافظ، انا اتقالي اسكندرية لا ترحب بيك يا محمد رمضان، هقوم البس دلوقتي وانزل اسكندرية وربنا يقدرني وادخل كل منطقة في اسكندرية النهاردة اتأكد، عشان سيادتك لما الشعب بيطلب حاجة هتعمل زيي النهاردة وتنزل الشارع، وتسأل الغلابة تقولهم انتوا فعلًا زعلانين من ده ولا لأ؟”.

وتابع حديثه: “ انا سمعت ان اسكندرية لا ترحب بيك، وانت بتدعم الحملة، أنا نازل اسكندرية دلوقتي على رجلي، من غير بني أدم حراسة".

محمد رمضان ونزوله الإسكندرية بدون حراس

ونزل محمد رمضان إلى جميع شوار الإسكندرية بدون حراس وسط تجمهر الجمهور حوله بسيارتهم والموتوسيكلات، وأحدث ضجة عريمة تحدثت عنها جميع وسائل الإعلام، فضلا عن ترحيب أهالي الاسكندرية به على مواقع التواصل الإجتماعي ومواصلة دعمه، لكن يبدو أن حملة إلغاء حفل محمد رمضان في الاسكندرية لازالت مستمرة، ما جعل الشركة المنظمة للحفل تعلن إلغاءه.

تابع موقع تحيا مصر علي